English

با کناره گیری انگلیس، استونی ۶ ماه ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده می‌گیرد

با عقب نشینی انگلیس از ریاست اتحادیه اروپا استونی قصد دارد از فرصت پیش آمده استفاده نماید و ریاست این شورا را بر عهده گیرد.

به گزارش خبرگزاری موج، در حالی‌که بریتانیا از فرصت پیش‌رو برای ریاست بر اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ چشم‌پوشی کرده است، دولت استونی قصد دارد ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده گیرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» یک سخنگوی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه اعلام کرد که توافق گسترده‌ای بین نمایندگان اتحادیه اروپا در بروکسل در زمینه ریاست استونی به مدت شش ماه وجود دارد.

سخنگوی یاد شده افزود: «امید می‌رود که به زودی در تصمیم‌گیری رسمی نتیجه حاصل شده تایید گردد.»

استونی در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا پیوست و به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) پذیرفته شد.

«ترزا می» نخست وزیر بریتانیا به «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا گفت که این کشور نوبت خود برای ریاست بر شورای اروپا را به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌دهد.

به نوشته وبگاه «آی تی‌وی»، ریاست شورای اروپا میان ۲۸ عضو این اتحادیه نوبتی می‌چرخد و ۶ ماه نیمه دوم سال ۲۰۱۷ نوبت بریتانیا بود اما به دلیل خروج این کشور از اتحادیه اروپا، بریتانیا از سهم خود چشم‌پوشی کرد.

مردم بریتانیا سوم تیر رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند که در نتیجه آن سران این کشور با دیگر اعضای اتحادیه اروپا فرآیند خروج را با مذاکرات دو ساله آغاز خواهند کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه