English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پالس جدید غرب به اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه

«دولت فرانسه اعلام کرده که جریان اعطای کمک‌های مالی خود را به آژانس "آنروا" از سر خواهد گرفت و 30 میلیون یورو را به این نهاد اعطا می کند. پیش از این، دولت های فنلاند و استرالیا نیز تاکید کرده بودند که روند اعطای کمک‌هایشان به آنروا را از سر می گیرند.»

پالس جدید غرب به اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مدت زمان زیادی از رای ممتنع دولت آمریکا به تصویب قطعنامه غیرالزام آور شورای امنیت سازمان ملل متحد با محوریت ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه برای ماه مبارک رمضان نمی گذرد. رویدادی که تا حد زیادی صهیونیست ها را شوکه کرد و البته که تنش و شکاف ها در روابط رژیم اشغالگر قدس و دولت آمریکا را نیز بیش از هر زمان دیگری پیش چشم افکار عمومی بین المللی قرار داد.

با این حال، به تازگی شاهد ارسال یک پالس معنادار و البته شوکه کننده جدید به اشغالگران صهیونیست از جانب قدرت های غربی بوده ایم. در این راستا، دولت فرانسه اعلام کرده که جریان اعطای کمک های مالی خود را به آژانس کاریابی و پناهندگان ملل متحد برای مردم فلسطین موسوم به آنروا از سر خواهد گرفت و 30 میلیون یورو را به این نهاد اعطا می کند. پیش از این، دولت های فنلاند و استرالیا نیز تاکید کرده بودند که روند اعطای کمک‌هایشان به آنروا را از سر می گیرند.

پیش از این، 10 کشور اروپایی تحت فشارهای رژیم اشغالگر قدس و طرح اتهام از سوی این رژیم مبنی بر اینکه آنروا و پرسنل آن در همکاری با جنبش حماس به سر می برند و به طور خاص در جریان عملیات هفتم اکتبر با این جنبش همکاری کرده اند، روند اعطای کمک های خود را به نهاد مذکور متوقف کرده بودند. با این حال، اینطور به نظر می رسد که این روند در حال معکوس شدن است و واقعیت های تازه ای نمایان می شود. معادله‌ای که در نوع خود 2 پیام مهم و محوری را به اسرائیل مخابره می کند.

اولا، اینطور به نظر می رسد که قدرت های غربی کاملا به این درک رسیده اند که رژیم اسرائیل در حال نقض تمامی خط قرمزها در قالب جنگ غزه است. از این رو، بایستی رویکرد محکم تر و قاطع تری را در برابر آن اتخاذ کرد. قدرت های غربی از ابتدای جنگ غزه تاکنون، همکاری تنگاتنگی را با رژیم اشغالگر داشته اند و کمک های مالی و تسلیحاتی قابل توجهی را به این رژیم تخصیص داده اند.

با این حال، این قدرت ها به این درک رسیده اند که گویی اسرائیل اساسا وزنی را برای آن ها قائل نیست و به هیچ توصیه ای از جانب آن ها گوش نمی دهد و اعطای کمک از سوی آن ها به تل آویو را به مثابه یک وظیفه برایشان در نظر می گیرد. این در حالی است که این قدرت ها خود به واسطه همدستی در اِعمال جنایت علیه مردم غزه، در محیط بین المللی به شدت بدنام شده اند. از این رو، کم‌کم فضای همکاری و تعامل میان آن ها کمرنگ شده و واقعیت های تازه‌ای در حال آشکار شدن هستند. واقعیت هایی که به هیج عنوان برای اسرائیل مطلوب نیستند.

دوم اینکه به نظر می رسد که قدرت های غربی با اقدام اخیر خود در ازسرگیری کمک هایشان به آژانس آنروا به نوعی سعی دارند تا این پیام را به تل آویو برسانند که جنگ غزه باید هر چه سریعتر خاتمه یابد و اگر اسرائیل بنا داشته باشد آن را ادامه دهد، بایستی خود را آماده پذیرش تبعات نامطلوب این مساله نیز کند. کما اینکه اخیرا برخی منابع خبری اعلام کرده اند که مقام های فرانسوی به طرف اسرائیلی هشدار داده‌اند که حمله زمینی آن به رفح، اعمال جنایت علیه بشریت خواهد بود و تل آویو باید پاسخگوی این اقدام خود باشد.

از این رو، روندهای آتی در قالب جنگ غزه هر چه باشند حاکی از یک واقعیت هستند: آینده روشنی در انتظار صهیونیست ها نیست و آن ها تنها‌تر و منزوی تر از هر زمان دیگری شده اند و حتی متحدانشان نیز همکاری بیشتر با این رژیم را در راستای منافع راهبردی خود نمی بینند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه