English

آمریکا از ائتلاف ایران، چین و روسیه می‌ترسد

یک نشریه آمریکایی ائتلاف ایران، روسیه و چین را به مثابه کابوسی برای آمریکا و هم پیمانانش توصیف کرد.

آمریکا از ائتلاف ایران، چین و روسیه می‌ترسد
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از اسپوتنیک، نشریه آمریکا یی اکونومیست گزارش داد که ائتلاف میان روسیه، ایران و چین به کابوسی برای آمریکا و هم پیمانان این کشور تبدیل می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: این کشورها عضو گروه بریکس هستند و روابط تجاری میان آنها در حال رشد و افزایش است. کشورهای مذکور به دنبال ایجاد سازوکاری برای معافیت‌های گمرکی میان خود هستند.

اکونومیست اضافه کرد: ایران، روسیه و چین تلاش می‌کنند مسیرهای تجاری جدیدی ایجاد کنند تا از منطقه‌های تحت کنترل غرب دور شوند و این مساله به مثابه کابوسی برای آمریکا و هم پیمانانش است.

این نشریه تاکید کرد: تحریم‌های غربی باعث شد این سه کشور در برابر یک دشمن مشترک متحد شده و از ایده جهان چند قطبی حمایت کنند. محور ضد غربی شکوفا شده و به این کشورها اجازه می‌دهد از تحریم‌ها عبور کرده و در جنگ‌ها پیروز شوند و دیگر بازیگران را به سمت خود بکشانند.

پیش از این نیز ژنرال «مایکل کوریلا» رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) با نگرانی به افزایش همکاری‌ها میان ایران، روسیه و چنین پرداخته بود. وی به همکاری‌های نفتی میان ایران و چین اشاره کرد و گفت که چین با خرید نفت ایران از برنامه‌های این کشور در منطقه حمایت می‌کند.

وی در سخنان خود در نشست کمیسیون نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ایران ۹۰ درصد از نفت تحریمی خود را به چین می‌فروشد.

کوریلا اضافه کرد که در کل ایران، روسیه و چین در حال تقویت و گسترش روابط فیما بین هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه