English

دبیرکل سازمان ملل:

شمال غزه به قحطی نزدیک است

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد گزارش اخیر در مورد نبود امنیت غذایی در غزه بیانگر وضعیت خطرناکی است که فلسطینیان با آن روبه‌رو هستند.

شمال غزه به قحطی نزدیک است
به گزارش خبرگزاری موج

، پیشتر برنامه جهانی غذا در گزارشی در رابطه با غزه اعلام کرد تجزیه و تحلیل ناامنی غذایی حاد که در دسامبر ۲۰۲۳ انجام شد، در مورد خطر وقوع قحطی تا پایان ماه مه ۲۰۲۴ در صورت عدم توقف فوری خصومت‌ها و دسترسی پایدار برای تامین تجهیزات و خدمات ضروری به مردم هشدار داده است. از آن زمان تاکنون، شرایط لازم برای جلوگیری از قحطی برآورده نشده است و آخرین شواهد تأیید می‌کند که قحطی قریب‌الوقوع در استان‌های شمالی غزه وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که در هر زمانی بین اواسط مارس تا مه ۲۰۲۴ رخ دهد.

در همین رابطه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که این گزارش بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه به دلایل بشردوستانه تاکید می‌کند.

براساس گزارش صدی البلد، گوترش از مقامات رژیم صهیونیستی خواست ارسال کامل و بی‌قید و شرط کمک‌های بشردوستانه به سراسر نوار غزه را تضمین کنند.

وی خواستار حمایت کامل جامعه جهانی از تلاش‌های انسانی سازمان ملل در غزه شد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد که کارشناسان سرشناس جهان در زمینه امنیت غذایی به وضوح اعلام کردند که گرسنگی و قحطی در شمال نوار غزه بسیار نزدیک است.

گوترش همچنین گفت که باید همین الان به‌منظور ممانعت از وقوع آنچه در نوار غزه قابل تصور یا توجیه نیست، وارد عمل شد. وی در پایان تاکید کرد که ذخیره غذایی بیش از نیمی از فلسطینیان ساکن غزه که جمعیت آنها بالغ بر ۱.۱ میلیون نفر است، به اتمام رسیده است.

طبق گزارش منابع پزشکی، آمار شهدا در نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) به ۳۱۷۲۶ تن رسیده که بیشتر آنها زن و کودک هستند. تعداد زخمی‌شدگان نیز به ۷۳۷۹۲ تن افزایش یافته و هزاران نفر نیز همچنان زیر آوار هستند. از زمان آغاز جنگ ویرانگر در نوار غزه، اشغالگران صهیونیست برق غزه را قطع کرده و ورود آب، غذا، دارو و سوخت را ممنوع کرده‌اند و حدود ۲.۳ میلیون فلسطینی را در شرایط فاجعه‌بار انسانی قرار داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه