English

موشک بالستیک کره شمالی شلیک شد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیر کره پرتاب کرد.

موشک بالستیک کره شمالی شلیک شد
به گزارش خبرگزاری موج

​ به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک شلیک کرد.

گارد ساحلی ژاپن نیز پرتاب آنچه به ادعای آنها موشک بالستیک از سوی کره شمالی خوانده شده را گزارش و اعلام کرد که این موشک فرود آمده است. ژاپن اندکی بعد اعلام کرد که موشک بالستیک دوم را نیز شناسایی کرده که در خارج از منطقه ویژه اقتصادی انحصاری این کشور فرود آمده است.

پیونگ‌یانگ در هفته‌های اخیر با استفاده اژ تسلیحات متعارف که اغلب زیر نظر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انجام می‌شود، رزمایش نظامی برگزاری کرده است. این موشک بالستیک در حالی شلیک شده است که ارتش کره جنوبی و آمریکا پنجشنبه هفته گذشته به رزمایش مشترک و بزرگ ۱۰ روزه خود پایان دادند.

ارتش کره جنوبی دیروز نیز در رزمایشی دیگر، ناوگان دریایی و تفنگداران، بالگردها و خودروهای تهاجمی آبی‌-خاکی خود را با هدف افزایش شمار نیروها و تقویت جزایر غربی مجاور مرز دریای با کره شمالی، بسیج کرد.

وزیر خارجه آمریکا در بین مقامات ارشدی است که در «اجلاس برای دموکراسی» به میزبانی کره جنوبی شرکت کرده است.

گفته می‌شود موشک بالستیکی که کره شمالی امروز شلیک کرده است، درست مشابه موشک بالستیکی است که ۱۴ ژانویه شلیک کرد و یک موظک هایپرسونسک میان‌برد سوخت جامد است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه