English

شمارش آراء انتخابات روسیه آغاز شد

رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه در اقصی نقاط این کشور به جز منطقه کالینینگراد پایان یافت و کار شمارش آرا آغاز شد.

 شمارش آراء انتخابات روسیه آغاز  شد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از روسیا الیوم، شامگاه امروز یکشنبه درب مراکز اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری روسیه در اقصی نقاط این کشور به جز منطقه کالینینگراد بسته شد.

به این ترتیب، اعضای کمیته انتخابات روسیه  شمارش آراء این انتخابات را در تمامی مراکز اخذ رأی و ارسال آن به مسکو پایتخت این کشور را آغاز کردند.

براساس اعلام کمیته انتخابات روسیه، نسبت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه تا ساعت ۲۰ به وقت مسکو به ۷۳.۳۳ درصد رسیده است. البته افرادی که به صورت الکترونیکی و از راه دور در این انتخابات شرکت کرده‌اند، در این آمار در نظر گرفته نشده‌اند.

همچنین براساس گزارش این کمیته، آمار مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه خارج از این کشور از مرز ۷۰ درصد گذشته است.

علاوه بر این، بر اساس گزارش‌های اولیه، نسبت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در مسکو پایتخت این کشور به ۶۶ درصد می‌رسد.

در این دور از انتخابات ریاست جمهوری روسیه ۴ نامزد با یکدیگر به رقابت پرداختند. این ۴ نامزد عبارتند از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور کنونی روسیه به‌عنوان نامزد مستقل، لئونید اسلاتسکی از حزب لیبرال دموکرات، نیکولای خاریتونف از حزب کمونیست روسیه و ولادیسلاو داوانکوف از حزب مردم جدید.

چهارشنبه گذشته ولادیمیر پوتین ضمن اشاره به اینکه سرنوشت روسیه تنها به دست شهروندان این کشور مشخص می‌شود، از تمامی شهروندان روس خواسته بود با قدرت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه شرکت کنند.

گفتنی است این دوره از انتخابات ریاست جمهوری روسیه از پانزدهم مارس آغاز شد و امروز هفدهم مارس پایان یافت. به این ترتیب این نخستین‌بار است که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه ۳ روز به طول انجامیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه