English

حماس در مذاکرات آتش بس نرمش مشروط دارد

یک مقام ارشد حماس با اشاره به روند مذاکرات گفت: ما در پرونده تبادل اسرا از خود نرمش نشان می‌دهیم، مشروط به اینکه تضمین‌های بین‌المللی برای توقف کامل تجاوزها علیه غزه وجود داشته باشد.

حماس در مذاکرات آتش بس نرمش  مشروط دارد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از المیادین، «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان در سخنانی اعلام کرد که این جنبش کارت جدیدی را برای فعال‌سازی مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه داده؛ مشروط به اینکه تضمین‌های بین‌المللی برای توقف جنگ وجود داشته باشد.

عبدالهادی در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت که حماس چشم‌انداز خود را درباره فعال‌سازی مذاکرات آتش‌بس که شامل شروط این جنبش طی ۳ مرحله بود ارائه کرده است.

وی با اشاره به فریبکاری و مانع تراشی‌های دشمن صهیونیستی که مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود گفت: حماس در مساله تبادل اسرا از خود نرمش نشان داده اما تحقق این امر بدون وجود تضمین‌های بین‌المللی برای توقف کامل تجاوزات علیه غزه ممکن نیست.

این مسئول حماس تصریح کرد: توپ امروز در زمین رژیم صهیونیستی و آمریکاست. نتانیاهو برای منافع شخصی خودش به دنبال ادامه و توسعه جنگ است؛ زیرا توقف جنگ یعنی محاکمه نتانیاهو و ورود او به زندان.

احمد عبدالهادی درباره نقش و موضع آمریکا در مذاکرات هم گفت که دولت آمریکا رفتار دوگانه‌ای دارد و در عین حال که درباره ورود کمک‌ها به غزه صحبت می‌کند، هیچ اقدامی برای تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر جهت توقف تجاوزات آن انجام نمی‌دهد.

نماینده حماس در لبنان تاکید کرد: جنایت‌هایی اکه اکنون دشمن در غزه انجام می‌دهد و تهدید برای حمله به رفح همگی در چارچوب تحت فشار قرار دادن مقاومت با هدف پایین آوردن سقف شروط آن در مذاکرات است. اما امروز مقاومت در میدان هم وضعیت بسیار خوبی دارد و نبرد در همه مناطق نوار غزه را با قدرت مدیریت می‌کند.

وی تصریح کرد: مقاومت به وارد کردن ضربات دردناک به دشمن ادامه می‌دهد و ما آماده هر سناریوی احتمالی هستیم. در این میان توازن قوا در منطقه به ویژه جبهه‌های حامی غزه اهمیت زیادی دارد.

این مسوول حماس با اشاره به تشکیل کمیته‌ای از گروه‌های مقاومت برای اداره غزه اظهار داشت: واقعیت ثابت کرده که این میدان است که ویژگی های مرحله آینده را تعیین می‌کند. در پایان، حماس و همه مردم فلسطین از رزمندگان مقاومت از یمن گرفته تا عراق و لبنان تشکر می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه