English

تحریم‌های تازه آمریکا در ارتباط با ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاست‌های تحریمی و ضد ایرانی خود، تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ای از شرکت‌ها و افرادی که به ادعای آن در تسهیل انتقال فناوری ده‌ها شرکت آمریکایی به نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی ایران نقش داشته‌اند، وضع کرد.

تحریم‌های تازه آمریکا در ارتباط با ایران
به گزارش خبرگزاری موج

، وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای با اعلام خبر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران خاطر نشان کرد که این تحریم‌ها به شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) وابسته به فناوری بانک مرکزی ایران (CBI) مرتبط است.

در این بیانیه ادعا شده است که کالاها و فناوری منتقل‌شده به بانک مرکزی ایران، شامل اقلامی بوده‌اند که تحت کنترل‌های امنیت ملی و ضدتروریسم وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین تعدادی از شرکت‌های فرعی ISC و چند شرکت‌ مستقر در ترکیه و امارات متحده عربی و سه فرد مرتبط با آنها، از جمله پوریا میردامادی، یک شهروند دو تابعیتی ایرانی-فرانسوی را تحریم کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد که بانک مرکزی ایران «نقش مهمی» در ارائه حمایت مالی از حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده است.

این اقدام وزارت خزانه‌داری هر گونه دارایی مرتبط با افراد و نهادهای تحریم شده را در ایالات متحده مسدود و عموماً آمریکایی‌ها را از تجارت با آنها منع می‌کند.

دفتر کنترل امور دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) شامگاه جمعه همچنین اعلام کرد که شرکت کشتیرانی «وینشو» را که یک نفتکش آن به نام «لیدی سوفیا» در انتقال محموله حمایتی از انصارالله یمن نقش داشته و در حمل و نقل غیرقانونی به جمهوری خلق چین (PRC) در حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست دارد، تحریم کرده است.

شرکت وینشو که در جزایر مارشال ثبت شده است با پرچم آن فعالیت می‌کند و مالکیت کشتی لیدی سوفیا را در اختیار دارد.

برایان نلسون درباره این تحریم نیز گفت که اقدام روز جمعه به موجب دستور اجرایی (E.O.) ۱۳۲۲۴ اصلاح شده توسط مرجع مبارزه با تروریسم انجام می‌شود و  به‌علاوه، «سعید الجمال» تسهیل‌کننده مالی انصارالله یمن را که در ژوئن ۲۰۲۱ از سوی آمریکا تحریم شده است، هدف قرار می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز چهارشنبه ۱۶ اسفند نیز ۲ شرکت مستقر در هنگ کنگ و جزایر مارشال و ۲کشتی متعلق به آنها را به دلیل آنچه حمل محموله‌هایی از ایران توسط شبکه انصارالله عنوان کرد، هدف تحریم‌های خود قرار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه