English

نتانیاهو طرح آتش بس حماس را رد کرد

در ادامه تلاش میانجیگران عربی و جامعه جهانی برای آتش‌بس در غزه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آخرین پیشنهاد حماس برای آتش‌بس را رد کرد.

نتانیاهو طرح آتش بس حماس را رد کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، بنیامین نتانیاهو ، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آخرین پیشنهاد حماس برای آتش‌بس و توافق مبادله اسرا را رد کرد و مدعی شد که شرایط پیشنهاد حماس «غیر واقعی» است.

شبکه اسکای نیوز عربی جمعه شب گزارش داد که دفتر نخست‌وزیری اسراییل پس از نشست کابینه جنگ در خصوص رد پیشنهاد حماس و تأیید حمله به رفح طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نتانیاهو طرح ارتش اسراییل برای حمله به رفح در جنوب غزه را تأیید کرده است.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسراییل در بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: موضع جدید حماس درباره مذاکرات آتش‌بس همچنان مبتنی بر «خواسته‌های غیر واقعی» است.

در همین راستا، یک منبع ارشد سیاسی در رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که بیانیه‌ای که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از پایان جلسات کابینه جنگ و کابینه امور سیاسی و امنیتی این رژیم با محوریت بررسی پیشنهاد جدید حماس درباره آتش‌بس موقت در غزه صادر کرد، تصریح می‌کند که وی این پیشنهاد حماس را رد می‌کند، اما راه را برای از سر گیری مذاکرات درباره آتش‌بس و تبادل اسرا نمی‌بندد.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تقلا برای مقصر جلوه دادن جنبش حماس در شکست مذاکرات مدعی شد: خواسته‌های حماس «غیرمنطقی و نامعقول» است و ما در این باره به کابینه جنگ اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

گفتنی است جنبش مقاومت اسلامی حماس شامگاه پنجشنبه اعلام کرد چشم انداز جامعی را بر اساس اصولی که برای توافق بر سر آتش‌بس در نوار غزه ضروری توصیف کرده است، به میانجیگران ارائه کرده است. این چشم‌انداز شامل پرونده تبادل اسرای غزه نیز می‌شود.

به گزارش رویترز، مرحله نخست پیشنهاد حماس شامل آزادی زنان، کودکان، سالمندان و اسراییلی‌های بیمار در ازای آزادی ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی است. این پیشنهاد شامل سربازان زن صهیونیستی نیز می‌شود.

در شروط جدید حماس همچنین تصریح شده است که تاریخ نهایی آتش‌بس دائمی و خروج اشغالگران از نوار غزه پس از پایان مرحله اول توافق خواهد شد، مشروط بر اینکه در مرحله دوم تمامی اسرا از ۲ طرف آزاد شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه