English

قطر مقر مذاکرات آتش بس غزه شد

دوحه پایتخت قطر امروز دوشنبه، میزبان دور جدیدی از گفت و گوها درباره آتش بس در غزه است که با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی و نمایندگان حماس و میانجی‌هایی از قطر، مصر و آمریکا برگزار می شود.

قطر مقر مذاکرات آتش بس غزه شد
به گزارش خبرگزاری موج

، شبکه العربیه در گزارشی با بیان این مطلب اضافه کرد که هدف از این مذاکرات دستیابی به توافقی در مورد آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران فلسطینی و رژیم صهیونیستی است.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اشاره کردند که انتظار می رود در این دوره از مذاکرات درباره فهرست اسامی اسرای رژیم اسرائیل و هویت اسیران فلسطینی که آزاد خواهند شد و همچنین شرایط آتش بس و بازگشت محدود غیرنظامیان به شمال نوار غزه بحث و گفت و گو شود.

درخواست نتانیاهو

بر اساس گزارش روزنامه « جروزالم پست»، پیشتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل درخواست کرده بود که اسرای فلسطینی که برای آنها احکام حبس طولانی مدت صادر شده است بلافاصله پس از پایان معامله با جنبش حماس، به خارج از فلسطین منتقل شوند.

این روزنامه در عین حال اشاره کرد که درخواست نتانیاهو هنوز با میانجی ها که با هدف دستیابی به توافق بین رژیم اسرائیل و جنبش حماس حضور دارند، مورد بحث قرار نگرفته است.

اوایل ماه جاری میلادی قاهره میزبان مذاکراتی در سطح بالا بین هیات‌های آمریکایی، قطری و رژیم اسرائیل برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بود اما این مذاکرات به هیچ نتیجه قابل توجهی منجر نشده است.

روز شنبه هفته جاری، کابینه جنگ رژیم اسرائیل اجازه داد که هیاتی از سوی این رژیم برای ادامه مذاکراتی که در روزهای اخیر در پاریس با هدف دستیابی به توافق آتش بس در غزه که شامل آزادی اسیران صهیونیست برگزار خواهد شد، به قطر اعزام شود.

پیشتر یک هیات از رژیم اسرائیل به ریاست « دیوید بارنیا»‌ رئیس موساد روز جمعه گذشته برای پیگیری پروژه آتش بس که در پایان ماه ژانویه ( بهمن ) در پایتخت فرانسه با همتایان آمریکایی و مصری او و نخست وزیر قطر مورد بحث قرار گرفته بود، راهی پاریس شد.

بر اساس آخرین آمار بهداشت فلسطین از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ) تاکنون بیش از ۲۹ هزار و ۶۰۰ غیر نظامی فلسطینی در غزه شهید شدند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۲۵۰ صهیونیست به اسارت حماس در آمده اند که به ادعای مقامات رژیم اسرائیل ۱۳۰ نفر از آنها هنوز در غزه هستند و ۳۰ نفر از آنها جان باخته اند.

براثر حمله نظامی رژیم اسرائیل صدها هزار فلسطینی در غزه آواره شده اند و اکثیرت قریب به اتفاق جمعیت حدود ۲ میلیون ۲۰۰ هزار نفری غزه در آستانه قحطی قرار گرفته اند.

نگرانی در شهر رفح جایی که حداقل یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمع شده اند که بیشتر آنها آوارگان غزه هستند، در حال افزایش است زیرا شبح عملیات زمینی بزرگی که ارتش رژیم اسرائیل در حال آماده سازی آن است به گوش می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه