English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۲ گاف عجیب ارتش اسرائیل در جنگ غزه

«یکی از نکات قابل تامل در بحبوحه جنگ غزه، گاف های عجیب و غریب ارتش اسرائیل بوده که توجهات رسانه‌ای زیادی را نیز به خود جلب کرده و پرده از ماهیت منافق و غیرانسانی رفتارها و رویه های صهیونیست ها علیه مردم غزه برداشته است.»

2 گاف عجیب ارتش اسرائیل در جنگ غزه
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، قریب به 5 ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد. جنگی که به اذعان بسیاری از کارشناسان و اندیشمندان، به خونین‌ترین و مرگبار ترین جنگ قرن بیست و یکم دنیا تبدیل شده و هر روز فجایع انسانی در قالب آن، ابعاد و ماهیت جدید و جدی تری را به خود می‌گیرند. آمارهای رسمی حاکی از این هستند که در جریان جنگ غزه، بیش از 28 هزار غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده اند و البته که بیش از 70 هزار فلسطینی دیگر نیز مجروح شده اند.

در عین حال، هزاران فلسطینی نیز در نتیجه بمباران های صهیونیست ها علیه بخش های مختلف نوار غزه، مفقود بوده و زیر خروارها آوارها مدفون شده اند. سطح و گستره جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه به نحوی عمیق بوده که اخیرا شاهد بودیم دولت آفریقای جنوبی در اقدامی، علیه صهیونیست ها به دیوان بین المللی دادگستری به دلیل ارتکاب این رژیم به نسل کشی در نوار غزه، شکایت کرده است.

در این میان، نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد نظیر "آنروا" که در غزه به ارائه کمک های انساندوستانه به غیرنظامیان اقدام می کنند نیز به صراحت از جنایات و نسل کشی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه سخن می گویند و اوضاع انسانی را کاملا بحرانی توصیف می کنند. با این همه، یکی از نکات قابل تامل در بحبوحه جنگ غزه، گاف‌های عجیب و غریب ارتش اسرائیل بوده که توجهات رسانه ای زیادی را نیز به خود جلب کرده و پرده از ماهیت منافق و غیرانسانی رفتارها و رویه های صهیونیست ها علیه مردم غزه برداشته است.

در این رابطه به طور خاص می توان به 2 پرده از گاف های رژیم صهیونیستی در جریان جنگ مذکور اشاره کرد.

اولا، "دانیل هاگاری" سخنگوی ارتش اسرائیل که همواره در صحبت با رسانه های بین المللی سعی داشته و دارد تا چهره ای انسانی را از رژیم اشغالگر قدس به جهانیان ارائه کند، در روزهای نخستین جنگ غزه و کارزار نظامی صهیونیست ها علیه مردم این منطقه، به زبان انگلیسی در توئیت هایی از مردمِ بخش هایی از نوار غزه که ارتش اسرائیل قصد حمله کردن به آن ها را داشت درخواست می کرد تا محل زندگی خود را ترک کنند. این در حالی است که بسیاری از رسانه ها و تحلیلگران پس از این قبیل اقدامات دانیل هاگاری به نحو گسترده ای به مسخره‌کردنِ وی می پرداختند.

آن ها به این مساله اشاره داشتند که مردم غزه چطور باید توئیت های هاگاری را بخوانند وقتی که اینترنت و ارتباطات نوار غزه از سوی صهیونیست ها قطع شده است. دیگر اینکه اگر واقعا مخاطب دانیل هاگاری مردم غزه و نه ظاهرسازی های بین المللی صهیونیست ها هستند، بهتر نبود که هاگاری توئیت هایش را به زبان عربی منتشر می کرد؟ سطح انتقادات و فشارها علیه سخنگوی ارتش اسرائیل در رابطه با مساله مذکور به قدری افزایش یافت که وی در نهایت مجبور شد رفتارهای خود در فضای مجازی در بحبوحه جنگ غزه را به کل تغییر دهد و اصلاح کند.

دوم اینکه رژیم اشغالگر قدس و تریبون های رسمی آن از ابتدای جنگ غزه به قدری دروغ گفته اند و دروغ‌هایشان افشا شده که دیگر کمتر کسی روایت های آن ها را می پذیرد. مثلا آن ها در ابتدای جنگ غزه مدعی شدند که رزمندگان حماس در جریان عملیات طوفان الاقصی اقدام به سر بریدن شماری از نوزادان ساکن در اراضی اشغالی کردند. افتضاح دروغ آن ها دراین رابطه به قدری بالا آمد که در نهایت خودِ ارتش اسرائیل مجبور شد این خبر را تکذیب کند.

در عین حال، دولت نتانیاهو مدام از اراده جدی خود جهت حراست از صهیونیست ها(ساکنان فلسطین اشغالی) در بحبوحه جنگ غزه سخن گفته و می گوید اما اخیرا اسنادی منتشر شده که نشان می دهد در جریان عملیات طوفان الاقصی، شمار قابل توجهی از ساکنان فلسطین اشغالی با گلوله مستقیم خودِ ارتش اسرائیل به هلاکت رسیده اند. در واقع، ارتش اسرائیل به قدری دست پاچه شده که خودی ها را هدف قرار داده است.

عجیب تر اینکه ارتش اسرائیل در برخی مواقع از ترس اینکه مبادا برخی شهروندان آن به اسارت حماس درآیند اقدام به هدف قرار دادن عامدانه آن ها کرده است. جدای از این ها، به تازگی نیز شاهد بودیم که سه اسیر اسرائیلی در نوار غزه که در کنترل حماس بودند، وقتی از اسارت فرار کردند و به سمت نیروهای سارائیلی حرکت کردند، به صرب گلوله مستقیم ان ها کشته شدند. مسائلی که همه و همه رسوایی های بزرگی را برای رژیم اسرائیل به بار آورده اند و جنگ غزه را به کلکسیون گاف های صهیونیست ها تبدیل کرده اند. اساسا به همین دلیل است که شاهدیم صهیونیست ها در جریان جنگ غزه تا حد زیادی کنترل میدانِ تولید روایت ها را از دست داده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه