English

تحریم‌های اروپا علیه کره شمالی در راه است

نشریه آمریکایی بلومبرگ مدعی شد که اتحادیه اروپا قرار است کره شمالی را به اتهام ارسال موشک به روسیه تحریم کند.

تحریم‌های اروپا علیه کره شمالی در راه است
به گزارش خبرگزاری موج

، نشریه بلومبرگ مدعی شد که به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا پیشنهاد داده کره شمالی را به اتهام ارسال موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین تحریم کند.

بنابر پیشنهاد این اتحادیه، قرار است وزیر دفاع و دفتر عمومی موشکی این کشور-نهاد دولتی که بر برنامه‌های موشکی کره شمالی نظارت می‌کند- را در فهرست تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ قرار دهد.

مقامات کره شمالی و روسیه بارها اتهام آمریکا و کشورهای اروپایی را مبنی بر خرید تسلیحات کره شمالی توسط روسیه را تکذیب کردند.

پیش از این نیز کره جنوبی به پیونگ یانگ و مسکو درباره عواقب نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل از طریق معاملات تسلیحاتی و همکاری نظامی هشدار داد.

بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ نیوز، شورای امنیت ملی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: کره شمالی و روسیه در هر اقدامی که با نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، تهدیدی جدی برای امنیت ما باشد، بهای آن را خواهند پرداخت. وزارت خارجه کره جنوبی نیز هشدار داد که هرگونه توافق تسلیحاتی احتمالی میان پیونگ یانگ و مسکو ناقض قطعنامه های شورای امنیت است.

به گزارش یونهاپ، «لیم سو سوک» سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت که سئول قصد دارد در مورد اقدامات واکنشی با سازمان ملل و دیگر کشورهای دوست رایزنی کند. بنا به گفته این دیپلمات کره جنوبی، همکاری نظامی احتمالی بین مسکو و پیونگ یانگ تهدیدی جدی برای کره جنوبی است.

این موضع گیری ها یک روز پس از دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در روسیه در شهریورماه صورت گرفت.

همچنین «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و کره شمالی در صورت انعقاد هر گونه قرارداد تسلیحاتی جدید میان دو کشور تردیدی نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد که واشنگتن پیشتر اقداماتی را برای تحریم نهادهایی که میانجیگری فروش تسلیحات بین کره شمالی و روسیه را انجام می‌دادند، صورت داد و در صورت لزوم از اعمال اقدامات بیشتر دریغ نخواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه