English

روسیه نقشی در برنامه ماهواره‌های کره شمالی ندارد

یک دیپلمات روس اظهار کرد که این کشور در برنامه فضایی کره شمالی هیچ نقشی نداشته و دستاوردهای پییونگ‌یانگ در این زمینه، حاصل فعالیت دانشمندان کره شمالی است.

روسیه نقشی در برنامه ماهواره‌های کره شمالی ندارد
به گزارش خبرگزاری موج

، الکساندر ماتسه‌گورا، سفیر روسیه در کره شمالی با بیان اینکه روسیه در ساخت ماهواره های نظامی هیچ کمکی به پیونگ‌یانگ نکرده، گفت کره شمالی برنامه ملی فضایی خود را به‌طور مستقل پیش می‌برد.

ماتسه‌گوریا گفت: تا امروز، همکاری دوجانبه‌ای در حوزه برنامه‌های فضایی توسعه نیافته است. هرآنچه تا کنون در کره شمالی در حوزه فضایی به دست آمده، محصول کار دانشمندان و کارشناسان فناوری این کشور است.

وی افزود که پیونگ یانگ در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد گروهی از ماهواره‌های تجسسی است، زیرا ماهواره‌های ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی بر قلمرو کره شمالی نظارت می‌کنند.

این دیپلمات روس گفت: کاملا طبیعی است که کره شمالی برای نظارت بر یک دشمن احتمالی، به دنبال توانایی‌های مشابهی باشد.

به گفته او، کره شمالی همچنین برای جستجوی مواد معدنی، انتخاب کارآمدترین مسیرهای زیرساختی، کنترل جنگل‌ها و زمین‌های کشاورزی و همچنین غلبه بر پیامدهای بلایای طبیعی به ماهواره نیاز دارد.

در اواخ سال میلادی گذشته کره شمالی یک ماهواره تجسسی به فضا پرتاب و اعلام کرد که پرتاب چند ماهوار دیگر را هم در برنامه دارد.

در ماه سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت یکی از موضوعات دیدار او با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در روسیه بحث درباره همکاری در ساخت ماهواره بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه