English

رهبر کره شمالی تهدیدات جدیدی را علیه کره جنوبی اعلام کرد

رهبر کره شمالی هشدار داد کشورش در صورت بروز جنگ با همسایه جنوبی‌اش در اشغال و ضمیمه ساختن آن به خاک خود تردید نخواهد کرد.

رهبر کره شمالی تهدیدات جدیدی را علیه کره جنوبی اعلام کرد
به گزارش خبرگزاری موج

،  خبرگزاری حکومت کره شمالی (کی.سی.ان.ای)، امروز جمعه گزارش داد: «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور روز پنجشنبه مصادف با سالگرد بنیانگذاری ارتش کره شمالی به همراه دخترش از مقر وزارت دفاع این کشور بازدید کرده است.

رهبر کره شمالی در یک سخنرانی گفت، کشورش حالا از کره جنوبی به عنوان «پرضرر ترین دشمن شماره یک» و «دشمن اصلی تغییرناپذیر» خود تعریف کرده و دیگر آن را یک همتای بالقوه برای اتحاد مجدد صلح آمیز در نظر نمی‌گیرد.

او گفت: تغییر مقام‌های کره شمالی در تعریف و سیاست خود درباره کره جنوبی باعث شد که کره شمالی از قید و بندهای اجبار به برگزاری گفتگو و همکاری با این کشور رها شود.

به نوشته این خبرگزاری، رهبر کره شمالی تاکید کرد این تغییر سیاسی بسیار برای صلح در آینده مناسب است.

کیم جونگ اون ماه گذشته میلادی خواستار آن شد که قانون اساسی کشورش مورد بازبینی قرار گرفته و در آن خاک حاکمیتی پیونگ یانگ به صراحت تعریف شود. کیم جونگ اون در سخنرانی روز پنجشنبه خود خط جدا کننده بین دو کره را به عنوان مرزی ملی تعریف کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، کیم جونگ اون همچنین خاطر نشان کرد «عروسک‌های دست نشانده» در حاکمیت کره جنوبی تلاش‌های پیونگ یانگ برای همکاری را رد کردند و بنا بر این تعیین کره جنوبی به عنوان «دشمن شماره یک» کره شمالی درست و مشروع بوده و «می‌توان به آنجا در هر زمانی حمله کرده و آن را از بین برد.»

خبرگزاری حکومت کره شمالی یک روز قبل از این سخنرانی گزارش کرد مجلس عالی خلق این کشور رای به لغو همه توافقات با کره جنوبی بر سر ارتقای همکاری اقتصادی به دنبال بدتر شدن وضعیت روابط دو کره داد.

این مجلس که گامهای رسمی برای تصویب تصمیمات سیاسی حزب حاکم کارگران کره شمالی را اتخاذ می‌کند همچنین رای به لغو قوانین اداره کننده روابط اقتصادی با سئول از جمله قانونی مخصوص پروژه گردشگری «کوه کومگانگ» داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه