English

اختلاف‌ها و تنش‌ها میان تل‌آویو و واشنگتن افزایش یافته است

با تشدید بحران‌های داخلی در اراضی اشغالی رسانه‌های آمریکایی از افزایش اختلافات و تنش‌ها میان رئیس جمهور این کشور و نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

اختلاف‌ها و تنش‌ها میان تل‌آویو و واشنگتن افزایش یافته است
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان به نقل از رسانه‌های آمریکایی از افزایش تنش‌ها میان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

پیش از این نیز رسانه‌های عبری زبان با انتشار گزارش‌هایی به افزایش تنش‌ها میان کابینه رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا اشاره کرده بودند.

بر اساس این گزارش، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که در جریان مکالمات تلفنی اخیر میان کابینه نتانیاهو و دولت آمریکا انتقاداتی در خصوص اوضاع کنونی مطرح شده است.

این شبکه اذعان کرد: تنش‌های مذکور در جریان مکالمات تلفنی در سایه اختلافات گسترده و آشکار میان اسراییل و آمریکا که طی هفته‌های اخیر در خصوص جنگ علیه نوار غزه و دیگر مسایل به اوج خود رسیده افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: سفر اخیر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به اسراییل با برگزاری نشست‌های بسیار متشنج با مسوولین اسراییلی همراه بوده است.

همچنین در راستای تشدید بحران‌های داخلی، رسانه‌های عبری زبان گزارش داده‌اند که از زمان حمله هفت اکتبر به بعد هزاران کسب و کار در بخش‌های شمالی مجاور مرز لبنان تعطیل شده‌اند.

همزمان با تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی نیز شهردار حیفا اعلام کرد که ساکنان باید در صورت شروع جنگ با لبنان مواد غذایی به اندازه کافی تهیه کنند و اعلام این موضوع به تشدید نگرانی ساکنان بخش‌های شمالی منجر شده است.

وب سایت عبری زبان والا نیز تایید کرده است که طرح پناه دادن به ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان بخش‌های شمالی و تخلیه آن‌ها در سایه تشدید تنش احتمالی با حزب الله هم اکنون در حال اجرا است و مقامات تل آویو تلاش دارند تا این ۱۰۰ هزار نفر را از بخش‌های مرزی نزدیک به لبنان دور کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه