English

وزیر خارجه لبنان:

جنگ علیه لبنان برای تل‌آویو آسان نیست

وزیر خارجه لبنان ابراز داشت: جنگ علیه لبنان برای تل‌آویو آسان نیست و منطقه‌ای خواهد بود و موشک‌ها از تمامی جبهه‌ها به اسرائیل شلیک خواهند شد.

جنگ علیه لبنان برای تل‌آویو آسان نیست

، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت موقت لبنان در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای «LBCI» تاکید کرد که کشورش برای دستیابی به توافق آتش‌بسی با رژیم صهیونیستی در قالب بسته‌ای یکپارچه تلاش می‌کند.

بوحبیب در این مصاحبه گفت که «اسرائیلی‌ها» از مذاکره امتناع می‌کنند.

وزیر خارجه لبنان در ادامه اظهار کرد: ماجرایی در جنوب لبنان وجود دارد و حزب‌الله از منافع کشور آگاه است.

همچنین او با تاکید بر مخالفتش با عملیات‌های شلیک موشک از سوی برخی گروه‌های غیرلبنانی گفت: جنگ داخلی کشور را ویران می‌کند و اگر ما مجبور به انتخاب میان جنگ منطقه‌ای و جنگ داخلی شویم، جنگ منطقه‌ای را انتخاب خواهیم کرد چراکه برعکس جنگ داخلی، پایان می‌یابد.

بوحبیب افزود: جنگ علیه لبنان برای تل‌آویو آسان نیست و منطقه‌ای خواهد بود و موشک‌ها از تمامی جبهه‌ها به اسرائیل شلیک خواهند شد.

وزیر خارجه دولت موقت لبنان با اشاره به اینکه حزب‌الله در بیشتر مواقع موضعگیری متفاوتی با دولت دارد، گفت: تمامی کابینه‌های پیاپی با معادله «مردم، ارتش و مقاومت» در بیانیه‌های وزارتی، مقاومت را به رسمیت شناختند.

او در ادامه جنگ را قریب‌الوقوع نداست و گفت: راه‌حل در بازپس‌گیری ارتفاعات کفرشوبا و مزارع شبعا و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ است و اسرائیل طرف طمع‌کاری است که می‌خواهد مناطق ما را اشغال کند.

بوحبیب همچنین مداخله ایران در جنگی منطقه‌ای را بعید دانست و درباره تنش‌های اخیر در دریای سرخ گفت: حوثی‌ها (انصارالله) در حال ایفای نقشی بین‌المللی هستند و آنچه انجام دادند، در ارتباط با غزه است.

وزیر خارجه دولت موقت لبنان در پایان نیز تصریح کرد: موضع‌گیری لبنان با موضع‌گیری (کشورهای) عربی در خصوص حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن همسو است و آنچه مدنظر است گسترش نیافتن دامنه جنگ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه