English

رهبر کره شمالی دستور «نیست‌ونابود کردن» آمریکا و کره جنوبی را صادر کرد

رهبر کره شمالی به ارتش این کشور دستور داد تا در صورت اقدام تحریک‌آمیز از جانب آمریکا و کره جنوبی، آن ها را منهدم کند.

رهبر کره شمالی دستور «نیست‌ونابود کردن» آمریکا و کره جنوبی را صادر کرد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از آسوشیتدپرس، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با تعهد نسبت به تقویت قوای تدافعی پیونگ‌یانگ برای مقابله با آنچه رویارویی بی‌سابقه با ائتلاف تحت رهبری آمریکا خوانده است، به ارتش کره شمالی دستور «انهدام» سئول و واشنگتن را در صورت اقدام تحریک‌آمیز صادر کرد.

انتظار می‌رود که کیم جونگ اون آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی را در سال ۲۰۲۴ و در آستائه انتخابات آمریکا تشدید کند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که او بر معتقد است توسعه زرادخانه هسته‌ای کره شمالی، این کشور را قادر می‌سازد تا در صورت روی کار آمدن دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا از این کشور امتیاز بگیرد.

کیم پیش‌تر در جریان نشست پنج روزه حزب حاکم کره شمالی گفته بود که این کشور در سال ۲۰۲۴ سه ماهواره جاسوسی دیگر پرتاب خواهد کرد و علاوه بر این، تولید مواد شکافت‌پذیر و ساخت پهپادهای تهاجمی را افزایش خواهد داد.

وی در دیدار با فرماندهان ارشد ارتش کره شمالی در اشاره‌ای آشکار به برنامه تسلیحات هسته‌ای پیونگ‌یانگ گفت که «تیز کردن شمشیر گرانبها برای حفاظت از امنیت ملی» ضروری است.

به نوشته خبرگزاری دولتی کره شمالی، کیم جونگ اون، دلیل این آمادگی را «اقدامات نظامی خصمانه آمریکا و سایر دشمنان» دانسته است. وی تاکید کرد که اگر آنها تصمیم به رویارویی نظامی گرفته و به اقدامات تحریک‌آمیز علیه پیونگ‌یانگ متوسل شوند، «ارتش کره شمالی باید با بسیج کردن مقاوم‌ترین ابزار و توانمندی‌ها بدون لحظه‌ای تامل، ضربه‌ای مرگبار به آنها وارد آورده و آنها را نیست و نابود کند.»

کارشناسان مدعی هستند که تقابل نظامی در مقیاس محدود بین کره شمالی و جنوبی در امتداد مرز تا دندان مسلح این دو کشور، امسال محتمل است. به گفته آنها انتظار می‌رود که کره شمالی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با قابلیت هدف قرار دادن و رسیدن به آمریکا را به طور آزمایشی پرتاب خواهد کرد.

کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ در جریان سه دور مذاکرات درباره توسعه زرادخانه‌ هسته‌ای کره شمالی، با ترامپ ملاقات کرد. پس از آنکه واشنگتن با پیشنهاد خلع سلاح مجموعه هسته‌ای اصلی کره شمالی در ازای کاهش همه‌جانبه تحریم‌ها مخالفت کرد، این مذاکرات بی‌نتیجه ماند.

برآوردها درباره وسعت زرادخانه هسته‌ای کره شمالی متفاوت است و بین حدود ۲۰ تا ۳۰ و بالغ بر ۱۰۰ بمب نوسان می‌کند. بسیاری از کارشناسان خارجی بر این باورند که پیونگ‌یانگ همچنان برای غلبه بر موانع موجود بر سر ساخت موشک هسته‌ای قاره‌پیما، با مشکلات فنی روبه‌روست، هرچند موشک‌های هسته‌ای کوتاه‌برد این کشور قادر به هدف قرار دادن دقیق کره جنوبی و ژاپن هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه