English

رئیس جمهور چین در شب سال نو وعده اتحاد مجدد با تایوان را داد

رئیس‌ جمهور چین عصر یکشنبه در سخنانی به مناسبت سال نوی میلادی از اتحاد مجدد با تایوان به عنوان «رویداد تاریخی اجتناب ناپذیر» خبر داد.

رئیس جمهور چین در شب سال نو وعده اتحاد مجدد با تایوان را داد
به گزارش خبرگزاری موج

، در آستانه برگزاری انتخابات در جزیره تایوان، «شی جین پینگ» رئیس‌ جمهور چین عصر یکشنبه به وقت تهران در سخنانی به مناسبت سال نوی میلادی گفت که اتحاد مجدد سرزمین مادری «رویداد تاریخی اجتناب ناپذیر» است.

به گزارش خبرگزاری «کیودو» رئیس جمهور چین اظهار داشت:«چین به یقین دوباره متحد خواهد شد و همه چینی‌ها در هر دو طرف تنگه تایوان باید به یک هدف مشترک متعهد باشند.»

بر اساس این گزارش، انتخابات در جزیره تایوان ۱۳ ژانویه (شنبه ۲۳ دی) برگزار خواهد شد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد، ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. عبور از خط میانه تنگه تایوان و ورود به منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره از اوایل آگوست ۲۰۲۲ توسط جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین، زمانی که «نانسی پلوسی»، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده از تایوان بازدید کرد، بسیار بیشتر شد.

چین در ماه جاری تاکنون ۱۲۶ کشتی جنگی و ۱۹۸ هواپیمای نظامی به ماموریت‌هایی اطراف تایوان فرستاده است.

شی جین پینگ به «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود نیز تبریک سال نو ارسال و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌ها  بین دو طرف گسترش یابد و روابط چین و روسیه به طور پیوسته در مسیر درست حرکت کند.

شی و پوتین روابط نزدیکی دارند و در سال ۲۰۲۳ دیدارهای متقابلی از کشورهای یکدیگر داشته اند. چین با تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل جنگ تقریبا دو ساله  این کشور با اوکراین که در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، مخالف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه