English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

جنگ پنهانِ صهیونیست ها علیه مردم نوار غزه

«در روزهای گذشته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران به دلیل قطع بیش از دو ماهه آب در نوار غزه و کمبود امکانات بهداشتی در این منطقه، نسبت به شیوع بیماری های عفونی میان ساکنان نوار غزه هشدار داده اند. در این زمینه به طور خاص به بیماری وبا و البته آنفلوانزا و سویه های جدید ویروس کرونا اشاره شده است.»

جنگ پنهانِ صهیونیست ها علیه مردم نوار غزه
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

 ، بیش از 80 روز از اجرای موفقیت آمیز عملیات طوفان الاقصی و متعاقبا حملات سراسری و همه جانبه ارتش رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه می گذرد. جنگی که تاکنون موجب به شهادت رسیدن قریب به 21 هزار غیرنظامی نوار غزه(یک سوم از آن ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند) و همچنین مجروح شدن بیش از 51 هزار تن دیگر شده است.

موضوعی که سبب شده برخی تحلیلگران در عرصه بین المللی، جنگ غزه را به معنای واقعی کلمه یک نسل‌کشی و سمبلی از پاکسازی قومیتی در دوران معاصر تحلیل کنند و از ضرورت ورود نهادهای قضایی بین المللی به مساله محاکمه مقام های ارشد نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی صحبت کنند. با این همه، صهیونیست‌ها نه تنها همچنان به جنایت علیه غیرنظامیان نوار غزه ادامه می دهند و هیچ تفاوتی را میان هدف قراردادن نظامیان و غیرنظامیان این منطقه قائل نمی شوند، بلکه به تازگی نگرانی های جدی با محوریت جنگ پنهان رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه نیز مطرح شده است.

جنگی که در قالب آن اشغالگران صهیونیست با توپ و گلوله و به صورت مستقیم مردم نوار غزه را هدف قرار نمی‌دهند. بلکه به صورت غیرمستقیم و پنهان به دنبال آسیب زدن به آن ها هستند. در این رابطه به طور خاص می توان به 3 جلوه از این قبیل اقدامات صهیونیست ها علیه مردم نوار غزه اشاره کرد.

اولا، در روزهای گذشته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران به دلیل قطع بیش از دو ماهه آب در نوار غزه و کمبود امکانات بهداشتی در این منطقه، نسبت به شیوع بیماری های عفونی میان ساکنان نوار غزه هشدار داده اند. در این زمینه به طور خاص به بیماری وبا و البته آنفلونزا و سویه های جدید ویروس کرونا اشاره شده و البته که برخی سازمان ها و نهادهای امداد رسان بین المللی نیز نسبت به این موضوع هشدار داده اند.

این در حالی است که رژیم اشغالگر قدس نه تنها به این قبیل هشدارها توجهی نمی کند بلکه اقدامات آن در هدف قرار دادن بیمارستان ها و مراکز درمانی در نوار غزه، عملا خود زمینه های مساعدی را جهت شیوع بیماری‌های عفونی میان ساکنان نوار غزه فراهم ساخته است.

دوم اینکه رژیم اشغالگر قدس به تازگی در موضع گیری اعلام کرده که دیگر برای پرسنل و کارکنان سازمان ملل متحد که در نوار غزه فعال هستند، ویزا صادر نمی کند. رژیم صهیونیستی مدعی شده که این پرسنل خود به بخشی از تاکتیک های نظامی جنبش حماس تبدیل شده اند و منافع اسرائیل را تضعیف می کنند.

این اقدام صهیونیست ها در شرایطی صورت می گیرد که مردم نوار غزه به شدت به کمک های سازمان ملل متحد و نیروهای آن نیاز دارند و اینکه صهیونیست ها مانع از فعالیت کارکنان این نهاد در نوار غزه شوند، آسیب های جدی را در ابعاد مختلف به مردم این منطقه وارد می کند و می تواند تلفات غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه را تا حد زیادی افزایش دهد.

و در نهایت سوم اینکه به تازگی اُپراتور تامین خدمات مخابراتی برای ساکنان نوار غزه از قطع چندباره سرویس‌دهی خود به مردم این منطقه خبر داده است. موضوعی که در نتیجه حملات گسترده صهیونیست ها به زیرساخت های مخابراتی در نوار غزه محقق شده و از دو منظر، آسیب های جدی را به مردم غزه وارد سازد. اولا، گروه های امدادی در انجام فعالیت های خود تا حد زیادی نیاز به هماهنگی با یکدیگر دارند و قطع شدن امکانات ارتباطی از سوی صهیونیست ها، آسیب های جدی را به فعالیت های آن ها می زند.

و دوم اینکه از ابتدای جنگ غزه تا به امروز، در گزارش های مختلفی به این نکته اشاره شده که قطع شدن ارائه خدمات مخابراتی به مردم نوار غزه آسیب های روحی جدی را به آن ها از این منظر وارد کرده و می کند که نمی‌توانند از عزیزان خود که آن ها هم زیر بمباران سنگین صهیونیست ها قرار دارند، خبر بگیرند. موضوعی که موجب ایجاد آسیب های جدی روحی برای آن ها می شود و آن ها را در نوعی برزخ از نظر فکری و روانی قرار می‌دهد.

در این میان، نکته مهم و قابل تامل این است که صهیونیست ها در جنگ پنهان خود علیه مردم نوار غزه، سعی دارند تا این مردم را از پا درآورند و روز به روز، حلقه محاصره را علیه آن ها تنگ و تنگ تر کنند تا شاید ساکنان نوار غزه به طرح های مد نظر رژیم اشغالگر قدس نظیر کوچ اجباری به کشورهای همسایه همچون اردن و یا صحرای سینای مصر تن بدهند.

در این رابطه، اخیرا "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در موضع گیری تاکید کرده که اسرائیل در حال رایزنی با شماری از کشورهای عرب است تا آن ها، 2.3 میلیون ساکن نوار غزه را بپذیرند و عملا زمینه مساعدی را برای اسرائیل جهت اشغال کامل نوار غزه فراهم سازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه