English

سنتکام مدعی رهگیری پهپاد ایرانی بر فراز ناو آیزنهاور شد

بنا بر ادعای مرکز فرماندهی آمریکا در منطقه، یک پهپاد ایرانی را که در حال گشت‌زنی اطراف ناو هواپیمابر «آیزنهاور» در خلیج فارس بوده، رهگیری کرده است.

سنتکام مدعی رهگیری پهپاد ایرانی بر فراز ناو آیزنهاور شد
به گزارش خبرگزاری موج

، مرکزی فرماندهی نیروهای تروریستی در منطقه (سازمان تروریستی سنتکام ) طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد که « پهپاد ایرانی اطراف ناو هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور که اکنون در خلیج فارس است، به‌طور غیر حرفه‌ای و نا ایمن در حال گشت‌زنی بوده است».

سنتکام در ادامه گفت: یک هواپیمای حاضر در ناو این پهپاد را رهگیری کرده است. نیروی دریایی ایالات متحده به پرواز و کشتیرانی خود در مناطقی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

همچنین یک مقام دفاعی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت آن‌ها در واکنش به این اتفاق «هیچ اقدام نظامی نکرده‌ و تنها آن را رصد کرده‌اند».

این مقام آمریکایی مدعی شد: این اقدام ایران مانع از برخاستن و فرود سالم هواپیماهای ما در آیزنهاور شد.

پیشتر، ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود سامانه‌های اشراف اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه هواپیمابر آیزنهاور آمریکا را رهگیری و مورد شناسایی قرار دادند.

ایران اعلام کرده حضور ناوگروه هواپیمابر آیزنهاور نه تنها تغییری در روند امنیت منطقه ایجاد نمی‌کند بلکه باعث ایجاد تنش و ناامنی در منطقه می‌شود و کشورهای منطقه بدون دخالت بیگانگان قادر به تامین امنیت منطقه هستند و نیازی به حضور آمریکا نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه