English

ارتش رژیم صهیونیستی:

شمال نوار غزه منطقه جنگی است

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ابراز داشت: شمال نوار غزه یک «منطقه جنگی خطرناک» است و حرکت در آن ممنوع می‌باشد.

شمال نوار غزه منطقه جنگی است

، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی  گفت که منطقه شمال نوار غزه یک «منطقه جنگی خطرناک» است که حرکت در آن ممنوع است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بدون اشاره به اقدامات سربازان این رژیم برای نقض آتش بس گفت: با اجرایی شدن آتش بس موقت، تردد ساکنان از جنوب نوار غزه به شمال به هیچ وجه مجاز نخواهد بود، بلکه فقط از شمال به جنوب امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: «نیرو‌های اسرائیلی در خطوط آتش بس در داخل نوار غزه مستقر می‌شوند و به آنجا حرکت می‌کنند، نیرو‌های ما در مناطقی که پرجمعیت نیستند مستقر می‌شوند و به تحرکات اداری و لجستیکی در جاده ساحلی ادامه می‌دهند.»

ادرعی با اشاره به اینکه جنگ هنوز تمام نشده است و آتش بس برای اهداف بشردوستانه موقتی است، افزود: منطقه شمال نوار غزه یک منطقه جنگی خطرناک است و تردد در اطراف آن ممنوع است.

در همین حال شبکه راشاتودی اعلام کرد به رغم تلاش‌های گسترده اسرائیل برای کوچ اجباری مردم غزه، گروه‌های مختلفی از اهالی غزه در حال بازگشت به شهر هستند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی با استقرار تک تیرانداز، اقدام به شلیک به سمت مردمی می‌کند که قصد بازگشت به شهر غزه را دارند.

آتش بس موقت در نوار غزه از ساعت ۷ صبح امروز جمعه آغاز شده است که قرار است طی آن هرگونه اقدام نظامی دو طرف در طول ایام آتش‌بس متوقف شود. طی ۴ روز آتش‌بس موقت ۵۰ اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد. در مقابل هر اسیر اسرائیلی، ۳ اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد می شوند.

در حالی که جنگ غزه وارد چهل و هشتمین روز خود شده، نیرو‌های اسرائیلی پیش از اجرایی شدن آتش بس موقت، حملات خود را به مناطق مختلف نوار غزه تشدید کردند که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت. بنابر اعلام دفتر اطلاع رسانی فلسطین شمار شهدای بمباران رژیم صهیونیستی در نوار غزه به ۱۴۸۵۴ نفر رسیده که بیش از ۶۱۵۰ کودک و نزدیک به ۴۰۰۰ زن بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه