English

اروپا ۱۱۰ میلیون یورو دیگر به اوکراین اختصاص داد

کمیسیون اروپا اعلام کرد ۱۱۰ میلیون یورو دیگر به اوکراین اختصاص داده است.

اروپا ۱۱۰ میلیون یورو دیگر به اوکراین اختصاص داد
به گزارش خبرگزاری موج

کمیسیون اروپا (EC) امروز سه‌شنبه از تصمیم خود برای اختصاص ۱۱۰ میلیون یورو دیگر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به اوکراین خبر داد. با احتساب این اعتبار، مجموع کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا به این کشور جنگ‌زده به ۸۴۳ میلیون یورو می‌رسد.

براساس این گزارش، ۱۰۰ میلیون یورو برای عملیات‌های نظامی اوکراین علیه روسیه و ۱۰ میلیون یورو برای حمایت از پناهندگان اوکراینی در مولداوی اختصاص داده می‌شود که صرف خدمات اساسی مانند غذا، آب، سرپناه و حفاظت عمومی خواهد شد.

پیش از این، اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا از تخصیص ۱.۵ میلیارد یورو کمک مالی دیگر به اوکراین خبر داده بود که کل کمک‌های اروپا و آمریکا به اوکراین در سال جاری را به ۱۳.۵ میلیارد یورو رساند.

 به‌تازگی دولت جدید اسلواکی از ابتکار سلف خود برای تخصیص بسته دیگری از کمک‌های نظامی به اوکراین به ارزش ۴۰.۳ میلیون یورو جلوگیری کرد.

جنگ اوکراین نخستین جنگ همه‌جانبه یک کشور علیه کشوری دیگر در قاره اروپا از زمان پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ به‌شمار می‌رود. مقامات اروپایی که زمانی این قاره را باغ سبزی آرام تشبیه کرده بودند، از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ سیل کمک‌های گسترده تسلیحاتی و مالی خود را روانه کی‌یف کردند؛ کمک‌هایی که همچنان ادامه دارد. پیش‌تر اروپا از طرحی رونمایی کرد که طبق آن قرار است اتحادیه اروپا سالانه ۵ میلیارد یورو کمک تسلیحاتی به اوکراین به‌منظور مقابله با حمله روسیه ارائه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه