English

کابینه انگلیس در مسیر تشدید اسلام‌هراسی

در حالی که رژیم صهیونیستی قتل‌عام فلسطینی‌ها را در غزه تشدید می‌کند، یک روایت اسلام‌هراسانه سازمانی در انگلیس ترویج می‌شود.

کابینه انگلیس در مسیر تشدید اسلام‌هراسی

به گزارش خبرگزاری موج، از زمان آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، مسلمانان در انگلیس با موج جدید اسلام‌هراسی مواجه شدند که نتیجه اقدام‌ها و موضع‌گیری‌های برخی از اعضای کابینه «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر این کشور است.

در حالی که رژیم صهیونیستی قتل‌عام فلسطینی‌ها را در غزه تشدید می‌کند، یک روایت اسلام‌هراسانه سازمانی در انگلیس ترویج می‌شود.

«سوئلا براورمن»، وزیر کشور انگلیس تقریبا بلافاصله پس از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، اقدام به برچسب زدن به حامیان صلح و عدالت کرده و به پلیس این کشور توصیه کرد که برافراشتن پرچم فلسطینی یا سر دادن شعار‌ها در حمایت از فلسطین را جرم‌انگاری کند؛ اقدامی که پیشتر رژیم صهیونیستی انجام داده بود.

این اقدام‌های براورمن در پشت نقاب نگرانی مشروع از تهدید نظم عمومی پنهان شد؛ وی حتی تلاش کرد تا تظاهرات برنامه‌ریزی شده برای اعلام حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی را لغو کند.

اقدام‌های اسلام‌هراسانه براورمن در حالی انجام می‌شود که ماه نوامبر ماه آگاهی از اسلام‌هراسی است؛ در عین حال، دولت موظف است که بر عدم نژادپرستی پلیس انگلیس نظارت داشته باشد.

شورای مسلمانان انگلیس گفته است که زبان افراطی فزاینده براورمن به اسلام‌هراسی در این کشور دامن می‌زند، اما این رویه وی بی‌سابقه نیست.

یک نماینده محافظه‌کار پارلمان انگلیس پیشتر گفته بود لفاظی‌های براورمن به نژادپرستی و اسلام‌هراسی در این کشور دامن می‌زند و این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

وی در موارد مختلف تلاش داشت تا از مسلمانان به‌عنوان مجرمان خطرناک یاد کند؛ براورمن همچنین از تحلیلگران و مفسران سیاسی با سابقه اظهارات اسلام‌هراسانه حمایت می‌کند.

وزیر کشور انگلیس که به دلیل سیاست‌های ضد مهاجرتی سختگیرانه خود شناخته می‌شود، تلاش دارد تا ضمن بد جلوه دادن مسلمانان در این کشور، عدالت‌خواهی برای فلسطینی‌ها را نیز متوقف کند.

براورمن روند اسلام‌هراسانه خود را در پی حمله رژیم صهیونیستی به غزه تشدید کرده است؛ وی مدعی است که صدور مجوز راهپیمایی برای حامیان فلسطین کاری اشتباه است.

وی در این مسیر از حمایت «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس هم برخوردار است؛ جدال اخیر با پلیس بر سر صدور مجوز راهپیمایی در حمایت فلسطین نیز از این روند ناشی می‌شود.

چنین دیدگاه‌هایی در رسانه‌های اصلی انگلیس مورد توجه قرار گرفته‌اند، به‌طوری که رئیس سابق دفتر داونینگ استریت هشدار داد: جامعه انگلیس بهای وحشتناکی را برای افراط در افراط‌گرایی خواهد پرداخت.

لفاظی‌های اسلام‌هراسانه وزیر کشور انگلیس و حمایت سوناک از وی همچنین به بروز اختلاف‌های داخلی در انگلیس منجر شده است.

«صادق خان»، شهردار لندن در یادداشتی برای «تایمز» اظهارات براورمن را «نادرست، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه» خواند.

سیاست‌های ضد اسلامی و اسلام‌هراسانه دولت انگلیس در سال‌های اخیر مسلمانان را وضعیت دشواری قرار داده و آن‌ها را به پایین‌ترین درجات سلسله مراتب حقوق سوق داده است.

بدتر از آن، سیاست‌های ضد مسلمانان انگلیس، مانند سیستم آپارتاید رژیم صهیونیستی، در زیر نمای «امنیتی» پنهان شده است.

مسیری که براورمن و دولت انگلیس در حال حاضر طی می‌کنند به پیشبرد آپارتاید، استعمار و کشتار رژیم صهیونیستی به قیمت سرکوب حقوق مسلمانان و مردم از هر طبقه‌ای است که طرفدار فلسطین هستند، می‌انجامد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه