English

بیانیه ادعایی گروه ۷ درباره درگیری‌ها در غزه

وزیر‌ان خارجه گروه هفت در بیانیه‌ای بر توقف‌های بشردوستانه درگیری‌ها برای تسهیل کمک‌های ضروری و آزادی شهرک‌نشینان بازداشت شده در غزه تاکید کردند.

 بیانیه ادعایی گروه ۷ درباره درگیری‌ها در غزه

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر‌ان خارجه گروه هفت کشور صنعتی که نشست آن امروز چهارشنبه در توکیو برگزار شد، خواستار وقفه‌های بشردوستانه درگیری‌ها در نوار غزه شدند.

نشست این وزیران با هدف اتخاذ یک موضع واحد درباره جنگ غزه برگزار شد.

بیانیه ادعایی گروه هفت شامل فشار برای اقدام فوری در جهت کمک به غیرنظامیان نیازمند به غذا، آب، مراقبت‌های پزشکی و سرپناه در غزه بود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و وزیر‌ان خارجه انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن و ایتالیا تاکید کردند که از توقف‌های بشردوستانه برای تسهیل کمک‌های ضروری و آزادی شهرک‌نشینان بازداشت شده در غزه حمایت می‌کنند.

دیپلمات‌های ارشد گروه هفت همچنین افزایش خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها را محکوم و آن را غیرقابل قبول توصیف کردند.

آنها گفتند که اقدامات شهرک‌نشینان، امنیت در کرانه باختری را تضعیف و چشم‌انداز صلح را تهدید می‌کند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده که ما از ایران می‌خواهیم از حمایت از حماس و اقدامات بیشتر که خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند، از جمله حمایت از حزب‌الله لبنان و دیگر بازیگران غیردولتی، خودداری و از نفوذ خود در این گروه‌ها برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای استفاده کند. 

وزیر خارجه آمریکا پس از سفر به خاورمیانه که شامل توقف‌هایی در اراضی اشغالی و کرانه باختری بود، برای این دیدار به توکیو سفر کرده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه