English

وزیر خارجه آمریکا:

مسیرها برای ایجاد آتش بس در غزه همچنان باز است

وزیر خارجه آمریکا در مذاکراتش در آنکارا گفت که طرح‌هایی برای خارج کردن تمام ساکنان از نوار غزه وجود ندارد و می‌توان نوعی از آتش بس را برای یک دوره زمانی بررسی کرد.

مسیرها برای ایجاد آتش بس در غزه همچنان باز است

به گزارش خبرگزاری موج، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در پایان مذاکراتش در ترکیه در روزهای پنجم و ششم نوامبر، این سخنان را در مصاحبه با روزنامه حریت مطرح کرد.

حریت گزارش داد که هاکان فیدان،‌ وزیر خارجه ترکیه در مذاکرات با بلینکن گفت که آنکارا منتظر آتش بس فوری میان رژیم صهیونیستی و غزه است و او گفت که آمریکا به دلیل موضعی که اتخاذ کرده است، به وجهه بین المللی خود آسیب می رساند.

این روزنامه نوشت که ایالات متحده تا به الان درخصوص بیان کلمه «آتش بس» تردید داشته و ترجیح می‌دهد که از عبارت «وقفه موقت حملات» استفاده کند. بلینکن و هیات همراه او در آنکارا گفتند که تلاش‌ها برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان و افزایش حجم کمک‌های انسانی به فلسطینی‌ها را تقویت خواهند کرد.

این روزنامه به این امر اشاره کرد که طرف آمریکایی به مسئولان ترکیه‌ای تاکید کرد که طرح‌هایی برای خارج کردن تمام ساکنان غزه وجود ندارد و «همه در مکان‌های خود باقی خواهند ماند».

مذاکرات میان بلینکن و فیدان در آنکارا در شش نوامبر انجام شد و حدود دو ساعت و نیم ادامه یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه