English

اروپا:

تحریم‌های جدید روسیه در راه است

رئیس کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا قرار است، هفته آینده دوازدهمین بسته تحریم‌های مرتبط با اوکراین علیه روسیه را اعلام کند.

 تحریم‌های جدید روسیه در راه است

به گزارش خبرگزاری موج، اورسلا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه در سخنانی در جمع نمایندگان پارلمان اوکراین گفت که اتحادیه اروپا قرار است هفته آینده دوازدهمین بسته تحریم‌های مرتبط با اوکراین علیه روسیه را اعلام کند.

به‌گفته فن درلاین، مجموعه جدید محدودیت‌ها شامل ممنوعیت‌های اضافی واردات و صادرات و اقداماتی برای تشدید سقف قیمت نفت روسیه خواهد بود.

وی افزود: این اتحادیه همچنین در نظر دارد برخورد‌های سخت جدیدی با شرکت‌های کشور‌های ثالث که تحریم‌های موجود را دور می‌زنند، اعلام کند. این مقام اروپایی جزئیاتی در این زمینه اعلام نکرد. این بسته، تحریم‌های شخصی علیه ۱۰۰  روسی را نیز دربرمی‌گیرد.

فن درلاین ادامه داد: «بسیاری در اروپا برای مدت طولانی فکر می‌کردند که می‌توانیم با روسیه تجارت و آن را در نظم امنیتی اروپا ادغام کنیم، اما این عملی نشده است و تا زمانی‌که اقدامات روسیه براساس رویا‌های توهم‌آمیز امپراتوری باشد، کارساز نخواهد بود.»

رسانه‌ها از اضافه شدن تحریم‌ها علیه صنایع هسته‌ای و الماس و صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) و استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین خبر داده بودند، اما فن درلاین به هیچ‌یک از این اقدامات اشاره نکرد.

مسکو اعلام کرد: این تحریم‌ها غیرقانونی است و هشدار داد، این‌ها برای کشور‌هایی که آنها را اعمال می‌کنند، خطرناک‌تر از روسیه است.

براساس گزارش رسانه‌ها، توافق بر سر محدودیت‌های جدید برای اعضای اتحادیه اروپا به میزان زیادی دشوارتر می‌شود، زیرا بسیاری با برخی اقدامات هدفمند علیه روسیه مخالف هستند و استدلال می‌کنند که تحریم‌های فعلی کارساز نیست.

مجارستان ماه گذشته اعلام کرد، هر اقدامی علیه بخش هسته‌ای روسیه را وتو خواهد کرد.

سیاست تحریم‌ها به‌سادگی کارساز نیست. تحریم‌ها ممکن است به روسیه خسارت بزند، اما قطعا آسیب بیشتری به اقتصاد اروپا و کشور‌های اروپایی می‌زند و اگر تحریم‌ها به کسانی که آنها را اعمال می‌کنند، بیشتر آسیب می‌زند تا کسانی تحت تحریم واقع شده‌اند، پس ادامه این تحریم‌ها چه فایده‌ای دارد؟»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه