English

کشور هند در پی ارسال تسلیحات جدید به ارمنستان

دهلی‌نو در نظر دارد یک بسته جدید تجهیزات نظامی را برای ارمنستان ارسال کند.

کشور هند در پی ارسال تسلیحات جدید به ارمنستان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه اکونومیک تایمز هند گزارش داد، منابع مطلع به این روزنامه گفتند، یک مقام ارشد ارمنستانی اخیرا به شهر دهلی سفر کرده و مذاکراتی را در این زمینه با مقامات هندی برگزار کرده است.

آن‌ها اضافه کردند، هند به عنوان یک تامین کننده مهم تسلیحات ارمنستان مطابق با ملزومات این کشور ظاهر شده است.

جزئیات مربوط به این محموله جدید تسلیحاتی هند برای ارمنستان مشخص نشده اما این نشریه هندی که چند ناظر حوزه ارمنستان گمان‌زنی کردند که این بسته احتمالا شامل تجهیزاتی است که همزمان با وضعیت ملتهب موجود بین ایروان و باکو، نوعی بازدارندگی را برای ارمنستان به وجود آورد.

آخرین محموله تسلیحاتی که هند برای ارمنستان فرستاد شامل راکت اندازهای پیناکا، موشک‌های ضد تانک، راکت‌ها و مهمات دیگر بود.

اکونومیک تایمز ادعا کرد: «بر اساس گزارش‌ها عرضه این تسلیحات به ارمنستان از طریق ایران که دارای روابط تاریخی با این کشور است صورت گرفته است. جمهوری آذربایجان بعد از عرضه این محموله به این موضوع اعتراض کرده است.»

هند، ایران و ارمنستان اوایل سال جاری میلادی، یک گروه سه‌جانبه را در خصوص بررسی یک کریدور نقل و انتقالات تشکیل دادند. مقام‌های سه کشور در جریان نشستی در ایروان در ماه آوریل درباره پروژه‌های اقتصادی و مجاری ارتباطی منطقه بحث کرده و چشم‌اندازهای تعمیق ارتباطات فرهنگی و بین مردم کشورهایشان و همچنین همکاری سه‌جانبه در حوزه های مختلف را ترسیم کردند.

به نوشته اکونومیک تایمز، آن‌ها سپس تصمیم گرفتند «به رایزنی ها در همین فرمت ادامه دهند.»

در نشست سه جانبه آن‌ها همچنین در خصوص استفاده از کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب و یک ابتکار عمل مربوط به ایجاد پیوندهای منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استفاده جمهوری آذربایجان از پهپادها یکی از دلایل اصلی اقدام ارمنستان برای خرید سامانه پیناکا از هند بوده است.

«آندرانیک کوچاریان» رئیس کمیته امور امنیت و دفاع پارلمان ارمنستان اخیرا بدون ذکر نام هند گفت: «تسلیحات جدیدی که به ارمنستان تحویل داده شدند هم اکنون توسط ارتش ارمنستان آزمایش می‌شوند و نتایج این آزمایشات بسیار رضایت بخش بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه