English

بایدن به نتانیاهو درباره حفظ جریان کمک‌رسانی به غزه تاکید کرد

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا طی تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر «اهمیت حفظ جریان مداوم کمک‌های بشردوستانه به غزه» تاکید کرده است.

بایدن به نتانیاهو درباره حفظ جریان کمک‌رسانی به غزه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، این تماس تلفنی میان جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از آن انجام شد که سومین کاروان کمک‌های بشردوستانه از مصر وارد نوار غزه شد.

این درحالی است که روز دوشنبه دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه تاکید کرد که از ابتدای تجاوز به نوار غزه، سوخت وارد این منطقه نشده است و کامیون‌هایی که طی دو روز گذشته وارد شده‌اند، علی‌رغم نیاز مبرم و فوری برای اطمینان از ادامه کار سیستم بهداشت و خدمات در غزه، حاوی هیچ مقدار سوختی نبوده‌اند.

روزنامه گاردین با اشاره به بیانیه کاخ سفید به ادامه تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو اشاره کرد و نوشت که بایدن همچنین در تماس تلفنی خود، نتانیاهو را درباره حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و «تلاش‌های مستمر برای بازدارندگی منطقه‌ای، شامل استقرار نظامی جدید ایالات متحده» مطلع کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از آزادی دو اسیر از غزه استقبال و بر تعهدش نسبت به آزادی سایر اسرا و همچنین گذرگاهی امن برای شهروندان آمریکایی و غیرنظامیان در غزه تاکید کرد.

در حالی که جنگ در نوار غزه وارد هجدهمین روز خود می‌شود، وضعیت غزه شاهد یک فاجعه انسانی بی‌سابقه است. بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار فلسطینی که نیمی از آنها در ۲۲۰ پناهگاه به‌سر می‌برند، آواره شده‌اند. رژیم صهیونیستی به بمباران غیرنظامیان در مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد و در نتیجه حملات شبانه صهیونیست‌ها به مناطق مختلف غزه ۱۳۵ فلسطینی از جمله کودکان و زنان به شهادت رسیدند که مهم‌ترین آنها در خان یونس و رفح بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه