English

مقام‌های روس و کره شمالی با هم دیدار خواهند کرد

خبرگزاری مرکزی کره شمالی بامداد پنجشنبه گزارش داد که یک هیات روسی به ریاست سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه برای گفت‌وگو درباره همکاری ۲ کشور به منظور مقابله با جاسوسی، به پیونگ یانگ سفر کرد.

مقام‌های روس و کره شمالی با هم دیدار خواهند کرد
به گزارش خبرگزاری موج

،  هیات اداره اطلاعات خارجی روسیه از روز دوشنبه تا چهارشنبه در پیونگ یانگ بود و با مقام‌های کره شمالی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با «ری چانگ دائه» وزیر امنیت داخلی کره شمالی ملاقات کرده و طرفین درباره تحولات منطقه و بین‌المللی از جمله شبه‌جزیره کره و روسیه گفت‌وگو کردند.

مقام‌های روس و کره شمالی در این دیدارها درباره تقویت همکاری‌ها برای مقابله با «جاسوسی‌های فزاینده و اقدامات توطئه‌آمیز نیروهای متخاصم» رایزنی کردند.

روسیه به دلیل حمایت سئول از تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل جنگ در اوکراین، کره جنوبی را کشوری «غیر دوست» می‌داند و در عین حال، روابط نزدیک‌تری با کره شمالی ایجاد کرده است.

کره‌جنوبی اوایل ماه جاری مدعی شده بود که کره‌شمالی در ازای دریافت مواد غذایی و دیگر ملزومات از روسیه، به مسکو مهمات و تسلیحات می‌دهد.

به دنبال سفر ماه سپتامبر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به روسیه، کشورهای غربی و متحدان آنها نسبت به تقویت همکاری‌های نظامی مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کردند.

واشنگتن و کی‌یف نیز ادعا کرده‌اند که روسیه در حمله به اوکراین از موشک‌های کره شمالی استفاده کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه