English

واشنگتن:

آمریکایی‌ها لبنان را سریعتر ترک کنند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: شهروندان آمریکایی که مایل به خروج از لبنان هستند، این کشور را هم اکنون ترک کنند، زیرا اوضاع امنیتی قابل پیش بینی نیست.

آمریکایی‌ها لبنان را سریعتر ترک کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از النشره، دفتر خدمات کنسولی وزارت خارجه آمریکا افزود: هنوز پروازهای تجاری برقرار است، اما ظرفیت کاهش پیدا کرده است. از شهروندان آمریکایی می‌خواهیم که گزینه های پرواز را در فرودگاه بین المللی بیروت بررسی کنند.

این در حالی است که آمریکا حمایت تمام عیاری از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه دارد و علاوه بر ارسال مهمات و تجهیزات نظامی به شکل گسترده، حمایت سیاسی از این رژیم در شورای امنیت دارد و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در اقدامی که نشان از حمایت همه جانبه از تل آویو دارد، در روزهایی که جنگنده های این رژیم دست به کشتار در غزه زده و کودکان و زنان و سالخوردگان را به خاک و خون کشیده‌اند، به اراضی اشغالی سفر و از اقدامات رژیم صهیونیستی به شدت حمایت کرد.

پیش از این، شماری از مردم لبنان مقابل سفارت فرانسه در بیروت در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمعات مشابهی نیز در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان برگزار شده و معترضان علیه رژیم صهیونیستی شعار سردادند.

تجمع مردم لبنان مقابل سفارت فرانسه در حالی صورت گرفته که قرار است «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه روز سه‌شنبه به فلسطین اشغالی سفر و با مقامات صهیونیستی دیدار کند.

وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر به دلیل افزایش تنش ها در خاورمیانه و سایر نقاط ناشی از جنگ جاری میان رژیم صهیونیستی و فلسطین ، هشدار سفر احتیاطی جهانی برای شهروندان خود در سراسر جهان را صادر کرد.

اوایل هفته هم این وزارتخانه به شهروندان این کشور برای سفر به لبنان هشدار داد و اعلام کرد به دلیل «وضعیت امنیتی غیرقابل پیش‌بینی مربوط به شلیک راکت، موشک و توپخانه‌ بین اسرائیل و حزب‌الله یا سایر جناح‌های شبه‌نظامی مسلح به لبنان سفر نکنند.»

وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان آمریکایی که به دنبال کمک برای خروج از سرزمین های اشغالی، کرانه باختری، غزه و لبنان هستند، دستور داده که فرم پذیرش بحران را پر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه