English

کمیسیون اروپا:

ترکیه بین اروپا و ایران یکی را انتخاب کند

معاون کمیسیون اروپا ابراز داشته است که ترکیه یا باید در کنار اتحادیه اروپا، ناتو و ارزش‌های آنها یا روسیه، ایران، جنبش حماس فلسطین و جنبش حزب‌الله لبنان قرار بگیرد.

ترکیه بین اروپا و ایران یکی را انتخاب کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارگاریتیس شیناس، معاون رئیس کمیسیون اروپا یی همچنین گفت:‌ ترکیه باید انتخاب کند که در کنار کدام طرف می‌خواهد باشد؛ با ما یعنی اتحادیه اروپا ، ناتو و ارزش‌های ما و غرب یا با مسکو، تهران و حزب‌الله. پاسخ این هم باید شفاف و واضح باشد.

وی در گفت‌وگویی با روزنامه یونانی زبان کاترینی در دومین کنفرانس شرق مدیترانه و جنوب شرق اروپا که توسط اجلاس اقتصادی دلفی برگزار شد، گفت: ترکیه باید بین ما و طرف مقابل یکی را انتخاب کند.

این مقام اتحادیه اروپا، دولت ترکیه را شریکی کلیدی برای ثبات اروپا در مورد مسائلی مانند مهاجرت و تجارت خواند، اما از آنکارا به دلیل عدم مشارکت در تحریم‌ها علیه روسیه انتقاد کرد.

اجلاس اقتصادی دلفی یک سازمان غیردولتی است که رهبران و کارشناسان را در طیف گسترده‌ای از حوزه‌های مختلف از سیاست و اقتصاد گرفته تا توسعه پایدار و تجارت گرد هم می‌آورد تا به چالش‌های پیش روی اروپا و منطقه مدیترانه شرقی و یونان بپردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه