English

بیانیه پایانی نشست گروه ۷۷ و چین در کشور کوبا با تاکید بر اصلاح نظام مالی جهانی

در پیش نویس بیانیه پایانی نشست گروه ۷۷ و چین بر همبستگی کشورهای عضو با لیبی و مراکش تأکید و از طرح کشور مکزیک برای عضویت مجدد در این گروه استقبال شد.

بیانیه پایانی نشست گروه ۷۷ و چین در کشور کوبا با تاکید بر اصلاح نظام مالی جهانی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری المیادین، در پیش نویس بیانیه پایانی نشست سران گروه ۷۷ و چین در کوبا بر پایبندی به تقویت وحدت و همبستگی این گروه تأکید و اشاره شده است که کشورهای جنوب با چالش‌هایی مواجه هستند که تازه‌ترین آن نظام اقتصادی بین‌المللی غیرعادلانه است.

در این بیانیه آمده است: ما نیاز شدیدی به اصلاحات فراگیر در نظام مالی چندجانبه و اجرای یک روش فراگیرتر و هماهنگ‌تر داریم. ما با اقدامات یکجانبه‌ای که نقض اصول منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است، مخالفیم.

در این بیانیه بر اهمیت تقویت همکاری بین شمال و جنوب جهان تأکید شده است.

رئیس جمهور کوبا در این نشست خواهان افزایش سطح توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی در جهان و سرمایه‌گذاری بر روی عوامل ضروری برای رسیدن به یک نظام جهانی جدید شد.

نمایندگان ۱۰۰ کشور در این نشست که درباره نقش علم، تکنولوژی و اختراع در توسعه بود، شرکت کردند.

نشست گروه ۷۷ متشکل از رهبران ۷۷ کشور در حال توسعه و چین در حالی برگزار شد که کوبا در تلاش است تا روابط خود با پکن و دیگر کشورهای در حال ظهور را در بحبوحه تحریم‌های اقتصادی آمریکا تقویت کند.

اگرچه چین عضو رسمی گروه ۷۷ نیست؛ اما به طور فعالانه در این بلوک مشارکت دارد و روابط قوی با کشورهای در حال توسعه ایجاد کرده است.

کوبا که از روز جمعه به مدت دو روز میزبان نشست گروه ۷۷ بود و ریاست این گروه را برای سال ۲۰۲۳ برعهده دارد، در تلاش است تا روابط و همکاری‌های قوی‌تری با چین و دیگر کشورهای جنوب ایجاد کند.

در این نشست، درباره مسائل مهم و چالش‌های کلیدی کشورهای جنوب صحبت شده است.   

گروه ۷۷ در سال ۱۹۶۴ میلادی با مشارکت کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای مرکزی و جنوبی تشکیل شد. این ائتلاف ابتدا با حضور ۷۷ کشور تشکیل شد؛ اما اکنون ۱۳۴ عضو دارد؛ از افغانستان گرفته تا زیمبابوه.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه