English

ده‌ها داعشی در عملیات ویژه حشدشعبی در «خانقین» به هلاکت رسیدند

یکی از فرماندهان نیروهای مردمی حشدشعبی از عملیات منحصر به فرد این نیروها در منطقه خانقین عراق و هلاکت ده ها عنصر داعشی در جریان این عملیات خبر داد.

ده‌ها داعشی در عملیات ویژه حشدشعبی در «خانقین» به هلاکت رسیدند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از المعلومه، «بشیر العنبکی» یکی از فرماندهان نیروهای حشدشعبی اعلام کرد که عملیات این نیروها علیه شبکه‌های زیرزمینی داعش در برخی مناطق خانقین واقع در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه موفقیت آمیز بوده است.

وی در ادامه افزود: نیروهای ما با دریافت اطلاعاتی مبنی بر تحرکات عناصر داعش در این منطقه یک طرح راهبردی ویژه برای اجرای عملیات ضدتروریستی تدوین کردند که بعد از اجرای آن شاهد هلاکت ده‌ها عنصر تروریستی بودیم.

العنبکی تصریح کرد: خانقین و روستاهای اطراف آن طی سال جاری در سایه تلاش‌های نیروهای حشدشعبی که نقش مهمی در حمایت از امنیت عراق ایفا می‌کنند شاهد عملیات تروریستی خاصی نبوده اند.

وی اضافه کرد: نیروهای حشدشعبی همچنین در حمایت و محافظت از جان بیش از نیم میلیون زائر از کشورهای مختلف در مسیرهای خانقین و بازگشت آنها به خانه‌هایشان طی مراسم اربعین موفق عمل کرده اند.

در حال حاضر شش تیپ از نیروهای حشدشعبی در ۱۳ منطقه در دیالی مستقر هستند. نیروهای حشد شعبی عراق پیشتر از افزایش حضور نیروهای خود در استان دیالی و حضور این نیروها در ۳ دریاچه این استان خبر داده بودند.

در همین راستا، محمد التمیمی، از فرماندهان حشد شعبی عراق در گفتگو با المعلومه اعلام کرد: فرماندهی محور دیالی توجه ویژه‌ای به نیروهای آبی حشد شعبی جهت دستیابی به اهدافی مهم در برنامه امنیتی استان دیالی دارد.

التمیمی در ادامه با اشاره به نقش نیروهای آبی حشد شعبی در مبارزه با داعش افزود: نیروهای آبی حشد شعبی بیش از ۶ سال پیاپی به شکل کارآمد در قطع مسیرهای ارسال تجهیزات و امداد گروهک تروریستی داعش در دریاچه حمرین مشارکت داشته‌اند.

وی در ادامه افزود: فرماندهی محور دیالی توان نیروهای آبی را گسترش داده است. بدین ترتیب نیروهای آبی حشد شعبی در راستای راهبرد تأمین امنیت دریاچه‌ها در برابر هرگونه شکاف امنیتی، در دریاچه العظیم نیز حضور خواهند داشت؛ زیرا تأمین امنیت این دریاچه هدف راهبردی مهمی به شمار می‌آید.

گفتنی است نیروهای آبی حشد شعبی، چندین سال است که نقش مهمی در افزایش امنیت دریاچه‌ها ازجمله دریاچه حمرین داشته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه