English

صدراعظم آلمان:

تولید اورانیوم در ایران می‌تواند منجر به ساخت بمب اتم شود

صدراعظم آلمان با تکیه بر ادعاهای واهی درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران گفت که جلوگیری از «تولید اورانیوم در ایران که می‌تواند منجر به ساخت بمب اتم شود»، همچنان یک وظیفه مهم است.

تولید اورانیوم در ایران می‌تواند منجر به ساخت بمب اتم شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (سه‌شنبه) در یک رویداد مذهبی در برلین خواهان مذاکرات جهانی جدید برای خلع سلاح هسته‌ای شد و تاکید کرد که نه تنها روسیه و آمریکا، بلکه چین نیز باید در این گفت‌وگوها مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: آغاز دور جدیدی از کنترل تسلیحات در جهان بسیار حائز اهمیت خواهد بود و این در حالی است که چندین کشور دیگر نیز زرادخانه هسته‌ای ساخته‌اند.

شولتس با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده غرب علیه ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران افزود: جلوگیری از تولید اورانیومی در ایران که می‌تواند به تولید سلاح هسته‌ای کمک کند، کماکان یک وظیفه مهم باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها بر ماهیت کاملاً صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تاکید کرده‌اند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تاکنون هیچ‌گاه وجود انحراف در برنامه و مواد هسته‌ای ایران را تائید نکرده است.

این مقام ارشد آلمان همچنین تسلیحات هسته‌ای را یک تهدید وجودی علیه بشریت توصیف کرد.

به نوشته تلگراف، بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI)، تعداد سلاح‌های هسته‌ای عملیاتی در سال 2022 با اجرای برنامه‌های بلندمدت نوسازی و توسعه نیرو توسط کشورهای دارنده افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه