English

وزیر خارجه ترکیه:

پ.ک.ک را از عراق حذف می‌کنیم

​ وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق بر تصمیم آنکارا برای پاکسازی عراق از وجود پ.ک.ک تأکید کرد.

 پ.ک.ک را از عراق حذف می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق گفت: این نشست فرصتی را برای ارزیابی روابط دوجانبه به ما داد. ما همچنان باید اقدامات زیادی برای رهایی از آفت تروریسم انجام دهیم. ترکیه توانسته این مسئله را تا حد زیادی بر روی خاک خود حل کند. در زمان کنونی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در خاک عراق مخفی می‌شود و ما با هم عراق را از وجود این ویروس پاکسازی خواهیم کرد.

وی گفت: دولت‌های بغداد و اربیل برای پاکسازی خاک خود از تروریسم آماده هستند. ما نیز آماده ارائه تمام حمایت‌های لازم هستیم. روابط ترکیه با بغداد و اربیل در تمام سطوح در حال پیشرفت است.

فیدان گفت که مسائل بسیار فشرده‌ای در دستور کار وی طی سفرش به عراق وجود دارد که از جمله آن مسائل اقتصادی، پروژه توسعه، مبارزه با تروریسم، آب‌ها، بازسازی عراق و پروژه‌های زیرساخت است.

هاکان فیدان در سفر رسمی خود به عراق مسائل موجود میان آنکارا و بغداد به ویژه پرونده حزب کارگران کردستان ترکیه و مسائل نفت، آب و انرژی را بررسی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه