English

مردان اوکراینی‌ تا ۱۰ هزار دلار برای فرار از خدمت پول می‌دهند

هزاران مرد اوکراینی مبالغ هنگفتی را به عنوان رشوه پرداخت کرده‌اند تا در جریان جنگ میان کی‌یف و مسکو به خدمت سربازی نروند.

مردان اوکراینی‌ تا ۱۰ هزار دلار برای فرار از خدمت پول می‌دهند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری راشا تودی، این خبر در حالی منتشر می‌شود که رئیس‌جمهوری اوکراین پاکسازی گسترده نظامی را آغاز کرده و همه مقامات منطقه‌ای را که مسوول جذب سرباز بودند، برکنار کرده و به رسوایی‌های فساد متعددی اشاره کرده که کشورش را به لرزه درآورده است. براساس طرح کی‌یف، قرار است این مقامات برکنار شده با کهنه‌سربازان جنگی جایگزین شوند.

براساس گزارش روزنامه فایننشال‌تایمز، در طول جنگ اوکراین - روسیه ، هزاران اوکراینی توانسته‌اند از طریق طرح‌های مختلف از خدمت سربازی فرار کنند. کی‌یف برای اولین بار در فوریه ۲۰۲۲ حکومت نظامی را وضع کرده و مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را از خروج از این کشور منع کرد، اما این اقدام تنها به اقدامات مفسدانه بیشتر دامن زد.

روزنامه فایننشال‌تایمز با استناد به یافته‌های مقامات اوکراینی از تحقیقاتی در مورد فساد گزارش داد که یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای فرار از سربازی، خرید اوراق معافیت پزشکی به مبلغ حدود ​​۶۰۰۰ دلار است.

این نشریه انگلیسی با استناد به تازه‌ترین آمار رسمی خاطرنشان کرد، هزاران مرد اوکراینی همچنین تلاش کرده‌اند به طور غیرقانونی کشورشان را ترک کنند و حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن در نزدیکی گذرگاه‌های مرزی و ۶۱۰۰ تن دیگر در ایست‌های بازرسی با مدارک جعلی دستگیر شده‌اند.

ماه گذشته یوگنی بوریسوف، رئیس مرکز جذب نیرو در منطقه اودسا به اتهام ارتشاء و فراری دادن مردان اوکراینی از سربازی بازداشت شد. او به دریافت بیش از پنج میلیون دلار رشوه متهم است و ظاهرا گزینه‌هایی از ۲۰۰۰ دلار تا ۱۰ هزار دلار برای فرار از خدمت سربازی ارائه داده بود.

طبق گزارش فایننشال‌تایمز، این مقام سابق با استفاده از این پول‌های غیرقانونی، زندگی لوکسی برای خانواده‌اش فراهم کرده و به عنوان نمونه، آنها در دسامبر گذشته ویلایی به ارزش ۴.۲ میلیون یورو در اسپانیا خریداری کردند و در کنارش دارایی‌های لوکس دیگری هم خریدند.  

جدای از رسوایی‌های فساد، تلاش‌ برای جذب نیرو همچنین با اقدامات خشونت‌آمیز مقامات اوکراینی خدشه‌دار شده است. کی‌یف برای جبران تلفات سنگین نیروهایش در میدان جنگ تقلا می‌کند و در همین حال ویدیوهای نگران‌کننده متعددی از تکنیک‌های جذب نیرو منتشر شده است.

طبق این ویدیوها، افسران مسوول جذب نیرو به صورت تصادفی در حال تعقیب مردان اوکراینی در خیابان‌ها هستند تا به آنها اخطار بدهند و در ادامه آنها را با خشونت بازداشت کرده و حتی مورد ضرب و جرح قرار دادند. بنا بر گزارش‌ها، بسیاری از این سربازان تنها چند روز پس از «ثبت‌نام برای خدمت سربازی» به این شکل در جنگ کشته شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه