English

حال و هوای کربلای معلی در ظهر عاشورا + فیلم

همزمان با روز عاشورای حسینی در عراق میلیون‌ها زائر در کربلا در دسته‌های عزاداری شرکت کرده و مراسم آیینی «رکضه الطویریج» را انجام دادند.

حال و هوای کربلای معلی در ظهر عاشورا + فیلم

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم عزاداری عاشورای حسینی در حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا ی معلی و خیابان های منتهی به حرم برگزار و میلیون ها زائر که از چند روز قبل خود را به این شهر رسانده اند، عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت (ع) نشان دادند.

هم اکنون میلیون ها زائر با حضور در حرم سیدالشهدا علیه السلام، در حال عزاداری و برگزاری آیین روز عاشورای حسینی (ع) هستند. مقتل خوانی از جمله مراسم این روز در کربلا است.

حرم مطهر امام حسین علیه السلام پس از پایان نماز ظهر عاشورا شاهد مراسم عزاداری معروف به «طویرج» خواهد بود. این مراسم از شهرک طویرج  در نزدیکی کربلا آغاز می شود و عزاداران به سمت حرم امام حسین علیه السلام هروله می روند و ندای واحسینا واحسینا سر می دهند.

سازمان «الحشد الشعبی» عراق نیز با انتشار تصاویری از آماده‌ شدن برای تامین امنیت و سازماندهی امور برای برگزاری آیین عزاداری طویریج خبر داد و اعلام کرد که بیش از دو هزار نیرو برای تامین امنیت و فراهم کردن شرایط لازم به منظور برگزاری این آیین، مستقر کرده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه