English

رژیم صهیونیستی از مواضع جنگ‌طلبانه‌اش علیه ایران عقب‌نشینی کرد

مشاور امنیت داخلی اسرائیل در جلسه‌ای با کنست، اولویت‌های استراتژیک این رژیم در زمینه سیاست خارجی که بر مواردی از جمله تمرکز بر متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران متمرکز بود را تشریح کرد.

رژیم صهیونیستی از مواضع جنگ‌طلبانه‌اش علیه ایران عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری مدیا لاین، زاچی هانگبی، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نشست محرمانه‌ای با کمیته روابط خارجی و دفاعی کنست اولویت‌های استراتژیک رژیم اسراییل در زمینه سیاست خارجی که بر متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران، برقراری روابط بهتر با کشورهای عربی، به ویژه عربستان سعودی منعطف بود را تشریح کرد.

هانگبی تاکید کرد که ایران دشمن اصلی اسرائیل است.

مدیا لاین در ادامه گزارش داد که هانگبی در پاسخ به سوال کانال ۱۳ این رژیم درباره احتمال یک حمله پیش‌دستانه اسراییل علیه ایران، باعقب‌نشینی از مواضع جنگ‌طلبانه مقامات این رژیم گفت: ما در حال نزدیک شدن به این اتفاق نیستیم چراکه ایرانی‌ها مدتی است غنی‌سازی اورانیوم درسطحی که از نظر ما خط قرمز است را متوقف کرده‌اند.

این مقام رژیم صهیونیستی ادامه داد: اما ممکن است اتفاق بیفتد. بنابراین،‌ ما در حال آماده شدن برای آن لحظه هستیم.

رژیم صهیونیستی که به عنوان تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای خاورمیانه، امنیت و ثبات  منطقه را تهدید می‌کند،‌ با مطرح کردن ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران،‌ از مشوقان اصلی دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای(برجام) در سال ۲۰۱۸ بود. رژیم اسراییل تا کنون، ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را دستمایه فعالیت‌های خرابکارانه‌ای در داخل ایران قرار داده است که مقامات این رژیم تلویحا به آن اشاره کرده‌اند.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ناظر بر اجرای برجام در ایران و توافق پادمانی آن با آژانس است و فعالیت‌های هسته‌ای ایران را راستی‌آزمایی می‌کند، تا کنون این ادعای رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی را تایید نکرده است.

علاوه بر این، مقامات ایران تاکید کرده‌اند که تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران، صرفا اهدافی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.

مطرح شدن اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران در حالی است که مقامات ایران با هشدار نسبت به چنین اظهاراتی تاکید کرده‌اند که هرگونه اقدام متجاوزانه خارجی را با تکیه بر توان دفاعی کشور بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه