English

سخنگوی وزارت خارجه چین:

چین به شدت اهانت به قرآن را محکوم می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که پکن سوزاندن قرآن کریم را قویا محکوم می‌کند.

چین به شدت اهانت به قرآن را محکوم می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین پنجشنبه گفت که پکن سوزاندن قرآن کریم را قویا محکوم می‌کند و در مقابل هر گونه اسلام‌هراسی می‌ایستد.

وانگ با بیان اینکه « چین محکومیت شدید خود را علیه سوزاندن قرآن اعلام می‌کند» افزود که پکن همواره با هر گونه اسلام‌هراسی مخالف بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که همه تمدن‌ها باید به یکدیگر احترام گذاشته، در مقابل همدیگر بردباری داشته و از یکدیگر بیاموزند.

وی افزود: آنچه به اصطلاح «آزادی بیان» نامیده می‌شود، نباید دلیلی برای ایجاد نزاع و ستیز میان تمدن‌ها باشد. باید به همه احساسات و باورهای مذهبی احترام گذاشت.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو چهارشنبه با تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورهای اسلامی اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد و خواستار بررسی این موضوع و گزارش دهی کمیسر عالی حقوق بشر شد.

این قطعنامه ضمن محکوم کردن شدید اهانت به ادیان، از جمله اقدامات اخیر در اهانت به قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی، خواستار بررسی این موضوع توسط کمیسر عالی حقوق بشر و گزارش‌دهی به این شورا شده است.

در این قطعنامه همچنین از دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر و سایر سازوکارهای شورای حقوق بشر خواسته شده است با در نظر گرفتن خلاء‌های قانونی در جرم انگاری اهانت به ادیان، توصیه‌های لازم را به کشورها برای رفع این خلاء‌های قانونی ارائه کنند.

آمریکا، انگلیس و نیز بلژیک به نمایندگی از اتحادیه اروپا با تصویب این قطعنامه مخالفت کردند اما شورای حقوق بشر با رای قاطعی آن را تصویب کرد.

این جلسه پس آن برگزار شد که یک افراطی سوئدی چندی پیش تحت حمایت مقام ها و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند. این اقدام شنیع با موج محکومیت گسترده‌ای روبرو شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه