English

خبرگزاری فرانسه واکنش نشان داد:

تهران در مسیر بهبود روابط اقتصادی بین المللی است

خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره سفر رئیس‌جمهور ایران به سه کشور آفریقایی تاکید کرد: این سفر نشان دهنده تلاشی از سوی تهران برای تنوع بخشیدن به روابط اقتصادی‌اش است.

تهران در مسیر بهبود روابط اقتصادی بین المللی است

به گزارش خبرگزاری موج، خبرگزاری فرانسه در گزارش خود با اشاره به سفر سید ابراهیم رئیسی به آفریقا که شامل کنیا، اوگاندا و زیمبابوه می‌شود و از امروز چهارشنبه آغاز شده است، نوشت: این، اولین سفر رئیس جمهور ایران به کل قاره آفریقا در بیش از یک دهه گذشته است که نشان دهنده تلاشی برای تنوع بخشیدن به روابط اقتصادی در مواجهه با تحریم‌های ایالات متحده است.

این خبرگزاری افزود: ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران صبح امروز روی فرش قرمز با استقبال ویلیام روتو، همتای کنیایی خود در آغاز تور سه کشور آفریقایی که تهران آن را "شروعی جدید" در روابط با این قاره معرفی کرده است، مورد استقبال قرار گرفت.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ایران پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۱۸ توافق هسته‌ای را کنار گذاشت و تحریم‌ها را مجدداً علیه این کشور اعمال کرد، ارتباطات دیپلماتیک خود را با کشورهای در حال توسعه جهان افزایش داد.

رئیسی در ماه ژوئن نیز به سه کشور آمریکای لاتین سفر کرد تا از متحدان تحت فشار تحریم‌های آمریکا حمایت کند.

وزارت امور خارجه ایران روز شنبه اعلام کرد که تجارت ایران با کشورهای آفریقایی در سال جاری به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

ابراهیم رئیسی پیش از پیوستن به روتو توسط یک گارد افتخاری در کاخ ریاست جمهوری کنیا مورد استقبال قرار گرفت، ویدئویی که ریاست جمهوری کنیا در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

وزارت امور خارجه کنیا نیز روز سه‌شنبه تاکید کرد: سفر وی به کنیا، قدرت اقتصادی شرق آفریقا، این فرصت را برای دو کشور فراهم می‌کند تا روابط دوجانبه خود را به نفع متقابل مردم دو کشور بررسی و تقویت کنند.

قرار است ابراهیم رئیسی برای گفت‌وگو در مورد روابط تجاری و دوجانبه با رئیس جمهور یووری موسوینی به اوگاندا و سپس به زیمبابوه سفر کند.

آخرین رئیس جمهوری ایران که به آفریقا سفر کرد، محمود احمدی نژاد در سال ۲۰۱۳ بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه