English

شورای همکاری خلیج فارس جنایات صهیونیست‌ها در قدس را محکوم کرد

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای تجاوزات روزهای اخیر صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها در قدس اشغالی و یورش‌های مداوم آنها به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

شورای همکاری خلیج فارس جنایات صهیونیست‌ها در قدس را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه القدس العربی، جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای در این باره تأکید کرد: ادامه تجاوزات، یورش‌ها و تیراندازی‌های نظامیان اشغالگر اسرائیل در مسجدالاقصی؛ هتک حرمت مقدسات و تجاوز به قبله اول مسلمانان در این ایام مبارک است.

 وی افزود: علاوه بر این، چنین اقداماتی احساسات مسلمانان در سراسر جهان را تحریک کرده و همچنین نقض جدی قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل قلمداد می‌شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: تداوم تجاوزات وحشیانه و حملات به مقدسات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین یک اتفاق خطرناک است و دولت اسرائیل تمامی مسؤولیت‌ها و پیامدهای آن را بر عهده دارد؛ چراکه که به اوضاع متشنج موجود دامن می‌زند و آتش فتنه و نفرت را شعله ور می‌کند.

البدیوی همچنین گفت، تمامی بیانیه‌های شورای همکاری خلیج فارس موید مواضع قاطع کشورهای عضو شورا در قبال مساله فلسطین و حفظ حرمت اماکن مقدس آن است.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در پایان از جامعه بین‌المللی خواست که اقدامات و تدابیر عملی را برای حفاظت از ملت فلسطین و توقف تلاش‌های صهیونیست‌ها برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی موجود قدس و اماکن مقدس آن اتخاذ کند.

مسجدالاقصی طی چند روز اخیر با یورش‌های مداوم نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست مواجه بوده است؛ اقدامی که منجر به تشدید تنش در اراضی اشغالی شده و محکومیت‌های بین‌المللی گسترده و همچنین پاسخ مقاومت فلسطین با انجام حملات موشکی به اراضی اشغالی از چند جبهه را به همراه داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه