English

وزیر خارجه روسیه:

روسیه و ایران در این نظر که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد، اجماع دارند

وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری با همتای ایرانی خود در مسکو با اشاره به اینکه روسیه و ایران در این نظر که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد، اجماع دارند و ما خواستار از سرگیری قطعنامه سازمان ملل در مورد توافق هسته‌ای ایران هستیم و جهان منتظر بازگشت آمریکا به تعهداتش است.

روسیه و ایران در این نظر که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد، اجماع دارند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از الجزیره، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با «حسین امیر عبداللهیان» همتای ایرانی خود که به مسکو سفر کرده است، شرکت کرد.

بر اساس این گزارش، لاوروف در این نشست خبری ضمن مثمر ثمر خواندن گفتگوها با طرف ایرانی خود تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا در زمینه نقل و انتقال کالاها غیر قانونی است.

وی ادامه داد: روسیه و ایران از رویکرد غرب در رفتار با کشورهای جهان ناراضی هستند.

وزیر خارجه روسیه به احیای روابط ایران و عربستان هم پرداخت و بر استقبال مسکو از این موضوع تأکید کرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران، تصریح کرد: روسیه و ایران در این نظر که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد، اجماع دارند. ما خواستار از سرگیری قطعنامه سازمان ملل در مورد توافق هسته‌ای ایران هستیم و جهان منتظر بازگشت آمریکا به تعهداتش است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تصریح کرد که با همتای ایرانی خود درباره سناریوهای حل و فصل بحران‌ها در سوریه، فلسطین، افغانستان و کشورهای قفقاز بحث و تبادل نظر کرده است.

لاوروف سپس به پرونده اوکراین اشاره کرد و گفت با امیرعبداللهیان درباره اینکه غرب در نزاع اوکراین دخالت و از رژیم کی یف حمایت می‌کند، گفتگو کرده است و افزود: ناتو عملاً در کنار کی‌یف می‌جنگد و مشارکت آن در درگیری به سطحی رسیده است که جایی برای اقدام بیشتر باقی نمی‌گذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه