English

رئیس جمهور روسیه صادرات نفت به اروپا را ممنوع کرد

رئیس جمهور روسیه دستوری را صادر کرد که بر اساس آن صادرات نفت به کشورهایی که برای واردات انرژی از این کشور سقف تعیین کرده اند، ممنوع شده است.

رئیس جمهور روسیه صادرات نفت به اروپا را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتینگ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستوری را صادر کرد که بر اساس آن صادرات نفت و فرآورده های نفتی به نهادها و اشخاص قانونی خارجی که برای واردات انرژی از این کشور سقف تعیین کرده اند، ممنوع شده است.

اتحادیه اروپا و گروه هفت و استرالیا، برای نفت روسیه سقف قیمتی 60 دلار در هر بشکه تعیین کرده اند که از 5 دسامبر اعمال شده است. اتحادیه اروپا همچنین تحریم بر واردات نفت خام روسیه از طریق دریا را نیز اجرایی کرده است. این تحریم پیشتر توسط انگلیس، کانادا، ژاپن و امریکا انجام شده است.

از سوی دیگر الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه گفت که مسکو احتمالا در واکنش به سقف قیمتی تعیین شده برای نفتش، تولید خود را در اوایل سال آینده میلادی، 5 تا 7 درصد کاهش خواهد داد.

نوآک برای نخستین بار جزئیات این واکنش را توضیح داد و گفت: این کاهش تولید می‌تواند به روزانه 500 تا 700 هزار بشکه برسد.

وی همچنین گفت: با وجود تلاش های اروپا برای کاهش وابستگی به نفت و گاز روسیه، صادرات انرژی از روسیه در سراسر جهان مورد تقاضاست و مسکو خریداران خود را متنوع ساخته است.

نوآک با توضیح اینکه توسعه اقتصادی جهانی بدون انرژی روسیه دشوار خواهد بود، پیش بینی کرد، اروپا با کمبود گاز مواجه شود و این امر محدودیت هایی برای قیمت گاز و به تبع آن برای نفت ایجاد می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه