English

توقف ۲ کشتی حامل سوخت یمن توسط ائتلاف سعودی

شرکت نفت یمن از توقیف ۲ کشتی حامل سوخت این کشور از سوی ائتلاف سعودی خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر سه کشتی حامل سوخت یمن در توقیف ائتلاف سعودی است.

توقف ۲ کشتی حامل سوخت یمن توسط ائتلاف سعودی

به گزارش خبرگزاری موج، شرکت نفت یمن اعلام کرد، ۲ کشتی به نام‌های «فوس انرژی» و «پرنسس حلیمه» که حامل گازوئیل هستند، از سوی ائتلاف سعودی توقیف شده است.

شرکت نفت یمن با بیان اینکه در حال حاضر سه کشتی حامل سوخت یمن در توقیف ائتلاف سعودی است، افزود که این ۲ کشتی پیش تر مورد بازرسی قرار گرفته بودند.

دو روز پیش نیز عصام المتوکل سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام کرده بود که ائتلاف سعودی با ادامه تجاوزگری به یمن، کشتی "دیتونا" حامل گازوئیل را علیرغم بازرسی و کسب مجوزهای ورود از سازمان ملل متحد توقیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: توقیف کشتی‌های نفتی توسط ائتلاف متجاوز آمریکایی - سعودی در راستای اعمال فشار بیشتر بر ملت یمن و افزایش درد و رنج آنها انجام می‌شود.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت تقریبا هفت سال از این تجاوز وحشیانه، سایر هم‌پیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه