English

سفرهای مکرر سیاستمداران آمریکایی به تایوان با اهداف بلندپایه

کشور تایوان در دیدار با فرماندار ایالت ایالات متحده از «تراشه‌های دموکراسی» استفاده می‌کند.

سفرهای مکرر سیاستمداران آمریکایی به تایوان با اهداف بلندپایه

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، فرماندار ایالت ایندیانا ایالات متحده، اریک هولکامب، روز دوشنبه سفر خود را به تایوان آغاز کرد و این سومین سفر یک سیاستمدار آمریکایی در کمتر از یک ماه گذشته است که خشم چین و مانورهای نظامی چین را برانگیخت.

پکن تایوان را استانی می‌داند که در صورت لزوم باید با زور به سرزمین اصلی «ادغام» شود و ایالات متحده را به تلاش برای براندازی دهه‌ها سیاست دیپلماتیک در مورد وضعیت جزیره متهم کرده است و این در حالی است که دولت بایدن از استقلال تایوان حمایت نمی کند، اما با هر گونه تلاش برای تغییر وضعیت موجود با زور مخالف است.

هولکامب در این سفر با تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان دیدار کرد.

رئیس جمهور تسای اینگ ون به فرماندار ایالت ایندیانا آمریکا اعلام کرد که تایوان می خواهد اطمینان حاصل کند که شرکای خود منابع قابل اعتماد نیمه هادی ها یا "تراشه های دموکراسی" دارند و گفت تهدیدهای چین به این معنی است که دموکراسی ها باید همکاری کنند.

تایوان مشتاق است به ایالات متحده، مهم ترین حامی بین المللی خود، نشان دهد که دوست قابل اعتمادی است زیرا بحران جهانی تراشه بر تولید خودرو و لوازم الکترونیکی مصرفی تأثیر می گذارد.

تسای گفت که ایندیانا به دنبال امضای قانون قانونی ایالات متحده در ماه جاری برای یارانه دادن به صنعت نیمه هادی داخلی در رقابت با تولیدکنندگان چینی و دیگر خارجی، تبدیل به مرکزی برای فناوری تراشه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه