English

تماس تلفنی محمود عباس با بلینکن درباره آخرین تحولات فلسطین

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته طی تماسی تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره آخرین تحولات فلسطین گفتگو کرد.

تماس تلفنی محمود عباس با بلینکن درباره آخرین تحولات فلسطین

به گزارش خبرگزاری موج، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته در گفتگویی تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا موضوعاتی چون آخرین تحولات فلسطین و روابط دوجانبه با واشنگتن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

عباس در این گفتگو ضمن اشاره به اینکه اوضاع کنونی نمی‌تواند ادامه دار باشد، بر ضرورت پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، توقف شهرکسازیهای غیرمجاز این رژیم، پایان اقدامات خصمانه و تروریستی صهیونیست‌ها و اهمیت احترام به ماهیت تاریخی «بیت المقدس» تاکید کرد.

وی افزود که لازم است رژیم صهیونیستی، بیرون راندن فلسطینیان ساکن در محله‌های «قدس» را متوقف کرده و به اقدامات ایذائی خود علیه اسرای فلسطینی، گروگان گرفتن پیکر شهدای این کشور، گرفتن مالیات و ایجاد خفقان اقتصادی در فلسطین پایان دهد.

عباس همچنین با اشاره به ضرورت توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی که منجر به تضعیف راه حل دودولتی می‌شود و همچنین بازگشت به توافقنامه‌های امضا شده میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، بر اهمیت استمرار تلاش در راستای تقویت روابط دوجانبه با آمریکا و رفع موانع بر سر راه این روابط تاکید کرد.

بلینکن به نقل از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بر پایبندی این کشور به راه‌حل دو دولتی و اهمیت ایجاد افق سیاسی تأکید کرد و گفت که دولت بایدن دشواری‌های سیاسی و اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین را درک می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه