English

در واکنش به تظاهرات در شهرهای مختلف افغانستان؛

مخالفت طالبان با برگزاری تظاهرات فاقد مجوز قانونی

دولت موقت طالبان برگزاری هرگونه تظاهرات و راهپیمایی در افغانستان را به کسب مجوز قانونی مشروط و اعلام کرد که برگزاری هرگونه گردهمایی اعتراضی بدون کسب مجوز قانونی ممنوع است.

مخالفت طالبان با برگزاری تظاهرات فاقد مجوز قانونی

به گزارش خبرگزاری موج، در روزهای پس از سقوط کابل به دست نیروهای طالبان در پانزدهم آگوست، گروهی از زنان افغانستان با برگزاری تظاهرات در شهرهای بزرگ افغانستان از جمله هرات، مزار شریف و کابل خواستار حفظ حقوق خود شدند.

همچنین در پی مقاومت جبهه پنجشیر به رهبری احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود در برابر طالبان، تظاهراتی نیز در شهرهای کابل و مزار شریف برگزار شد.

در واکنش به این تظاهرات، وزارت کشور دولت موقت طالبان در بیانیه‌ای با اعلام اینکه تظاهرات اعتراضی عده محدودی از مردم باعث برهم زدن امنیت و ایجاد اختلال در زندگی روزمره می‌شود، برگزاری تظاهرات فاقد مجوز را ممنوع و اعلام کرد که برگزاری هرگونه تظاهرات و یا گردهمایی اعتراضی منوط به کسب مجوز از وزارت موقت دادگستری است.

در این بیانیه آمده است: «دستکم سه ساعت قبل از برگزاری تظاهرات و یا گردهمایی، زمان و سایر جزئیات آن باید به مقامات مربوطه اطلاع داده شده و مجوز آن دریافت شود».

این بیانیه تأکید کرد که «از این لحظه به بعد افراد باید از برگزاری تظاهرات تحت هر نام و عنوانی خودداری کنند» و اینکه در صورت نقض قانون، «مسئولیت هر رویداد و اتفاقی برعهده ناقضان قانون خواهد بود و با آنها برخورد قانونی خواهد شد».

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه