English

بازتاب خبر شهادت سردار سلیمانی در رسانه های بین المللی

خبرگزاری موج، به بازتاب بین المللی شهادت سردار سلیمانی به دست تروریست های آمریکایی می پردازد.

بازتاب خبر شهادت سردار سلیمانی در رسانه های بین المللی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، شهادت فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران سردار قاسم سلیمانی، بازتاب گسترده ای در رسانه های معتبر بین المللی داشته است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود:

تایم: قاسم سلیمانی یکی از محبوب ترین مقام های ایران بود/احتمال تشدید تنش های منطقه ای وجود دارد

پایگاه خبری تایم در گزارشی مبسوط به حادثه شهادت سردار سلیمانی پرداخته است. این پایگاه خبری با اشاره به اینکه این اقدام به دستور رئیس جمهور آمریکا اتفاق افتاده است گفته احتمال تشدید تنش های منطقه ای بسیار بالاست. پایگاه خبری تایم سردار سلیمانی را چهره ای محبوب در میان ایرانی ها توصیف کرده است. تایم افزوده: آمریکا از تمامی شهروندان خود خواسته تا فورا عراق را ترک کنند. این رسانه به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی، سردار سلیمانی را چهره بین المللی جریان مقاومت خوانده است. 

تلگراف: ترور سردار سلیمانی، تنش ها میان ایران و آمریکا را به اوج خود می رساند

پایگاه انگلیسی تلگراف نیز ضمن پرداختن به شهادت سردار سلیمانی گفته است این اقدام می تواند تنش ها میان ایران و آمریکا را به اوج خود برساند. این پایگاه خبری گفته: پنتاگون رسما اعلام کرده دستور قتل سردار سلیمانی را شخصِ ترامپ صادر کرده است. وی این اقدام را با این توجیه که سردار سلیمانی تهدیدی علیه سربازان آمریکایی در خارج از این کشور بوده، انجام داده است.

راشاتودی: هدف قرار دادن سردار سلیمانی در خاک عراق اقدامی تجاوزگرانه بود

نخست وزیر موقت عراق نیز ضمن محکوم کردنِ به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی در خاک عراق، این اقدام را به مثابه حرکتی تجاوزگرانه توصیف کرده است. عادل عبدالمهدی هدف قرار دادن سردار سلیمانی در خاک عراق را نقض صریح و آشکار حاکمیت دولت عراق خطاب کرده است. دولت عراق برای مشورت در رابطه با این حادثه و بررسی پاسخ های ممکن به آن، جلسه اضطراری تشکیل داده است.

رویترز: ایران وعده داده تا به شهادت سردار سلیمانی واکنش سختی نشان دهد

خبرگزاری رویترز در گزارشی ضمن پرداختن به شهادت سردار سلیمانی گفته است: ایران وعده داد پاسخی سخت به این اقدام آمریکایی ها بدهد. این رسانه سردار سلیمانی را فرماندهی قدرتمند و بانفوذ توصیف کرده است. رویترز شهادت سردار سلیمانی را نقطه مهمی در عرصه "جنگ سایه ها" در خاورمیانه میان ایران و آمریکا توصیف کرده است. نخست وزیر موقت عراق گفته است آمریکا با انجام این اقدام، قوانین و مقرراتی حضور خود در خاک عراق را نقض کرده است و به حاکمیت دولت عراق بی اعتنایی کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه