English

در پی اعتراضات گسترده مردمی در فرانسه

تعلیق شش ماهه افزایش مالیات حامل‌های انرژی/ اقداماتی برای بهبود وضعیت معیشتی و درآمدی کارگران

نخست وزیر فرانسه درباره تصمیمات جدید دولت فرانسه در پی اعراضات گسترده مردمی گفت: اقداماتی برای بهبود قدرت خرید مردم فرانسه اتخاذ کرده‌ایم و اینکه وضعیت معیشتی و درآمد کارگران بهبود یابد.

تعلیق شش ماهه افزایش مالیات حامل‌های انرژی/ اقداماتی برای بهبود وضعیت معیشتی و درآمدی کارگران

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از آر تی، پیش از این برخی منابع دولت فرانسه گفته بودند که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری در مقابل اعتراضات مردمی از درخواست خود برای افزایش مالیات سوخت کوتاه آمده است.

فرانسه نزدیک به سه هفته است که با نارآرامی و اعتراضات گسترده به طرح‌های اقتصادی ماکرون از جمله افزایش قیمت سوخت مواجه است.

ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه درباره تصمیم جدید دولت گفت: اقداماتی برای بهبود قدرت خرید مردم فرانسه اتخاذ کرده‌ایم و اینکه وضعیت معیشتی و درآمد کارگران بهبود یابد.

وی ادامه داد: در خشونتهای اخیر 4 تن کشته و صدها تن زخمی شدند و آسیب‌های زیادی به اموال عمومی وارد شد. آنچه در شنبه گذشته رخ داد دیگر نباید تکرار شود. دولت آماده مذاکره است و باید بگویم کسانی که مرتکب جرمی شده‌اند، محاکمه خواهند شد.

نخست وزیر فرانسه افزود: دولت سه برنامه اقتصادی اصلی در دست اجرا دارد که اولین آنها تعلیق شش ماهه افزایش مالیات حامل‌های انرژی است. دوم افزایش قیمت گاز و برق که قرار است از سال آتی (2019) اعمال شود تا به نتیجه رسیدن مذاکرات اعمال نخواهد شد و سوم اینکه مذاکراتی با تمامی گروه‌های شغلی و سندیکاهای کارگری برای کنترل اوضاع انجام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه