English

پایبندی انگلیس به توافق هسته‌ای با ایران

وزیر خارجه انگلیس گفت : با توجه به این که برجام یک مولفه ضروری است تا زمان پایبندی ایران به تعهداتش ما هم به آن پایبند می‌مانیم.

پایبندی انگلیس به توافق هسته‌ای با ایران

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از روزنامه ایندیپندنت، جرمی هانت وزیر امورخارجه انگلیس که امروز (دوشنبه) به تهران سفر کرده، پیش از این سفر تاکید کرد که توافق هسته‌ای با ایران کماکان یکی از اجزای ضروری در حفظ ثبات خاورمیانه است چراکه از تهدید هسته‌ای شدن ایران جلوگیری می‌کند.

وی که اولین وزیر خارجه اروپایی است که از زمان خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به تهران سفر می‌کند، در ادامه خاطرنشان کرد: این توافق برای زنده ماندن به پایبندی صد درصدی نیاز دارد. ما تازمانی که ایران به تعهداتش در توافق عمل کند به آن پایبند خواهیم بود.

هانت با تکرار ادعاهای بی‌اساس و مغرضانه غرب و آمریکا علیه کشورمان افزود : اگر ما بخواهیم با دلایل ریشه‌ای چالش‌های کنونی در خاورمیانه مقابله کنیم، لازم است که شاهد توقف فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس که در سفر خود قرار است با مقامات ارشد ایران، ازجمله وزیر امورخارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کند، همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه به موضوع بازداشت شهروندان دوتابعیتی ایرانی – انگلیسی پرداخت و خواستار آزادی آنها شد.

وی مدعی شد: بیش از هر چیز ما خواستار آزادی این افراد بی‌گناه دو تابعیتی و بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان در بریتانیا هستیم. من داستان‌های ناراحت کننده‌ای از خانواده‌های آنها شنیده‌ام که مجبور به تحمل این جدایی هستند. بنابراین، من با این پیام شفاف به ایران می‌روم که زندانی کردن افراد بی‌گناه نباید به عنوان ابزاری برای اعمال فشار دیپلماتیک استفاده شود.

هانت به پرونده نازنین زاغری اشاره دارد که به جرم اقدامات ضد امنیتی در ایران در زندان به‌سر می‌برد و مقامات انگلیسی پیش از این نیز با ادعای بی‌گناه بودن او خواستار آزادی‌اش شده‌اند.

به نوشته ایندیپندنت، انتظار می‌رود جرمی هانت در سفر خود به ایران علاوه بر موضوعات بالا در دیدارهایش با مقامات ایرانی درباره جنگ یمن و لزوم پایان دادن به آن نیز گفت‌وگو کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه